ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی مک اپل ۲۰ ساله شد

کامپیوتر آی مک اپل در سال ۱۹۹۸ میلادی رونمایی شد و دیروز بیستمین سال معرفی این محصول بود. به همین بهانه تیم کوک مدیرعامل اپل با انتشار توییتی بیستمین سال تولد این کامپیوتر را گرامی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

کامپیوتر آی مک اپل در سال ۱۹۹۸ میلادی رونمایی شد و دیروز بیستمین سال معرفی این محصول بود.

به همین بهانه تیم کوک مدیرعامل اپل با انتشار توییتی بیستمین سال تولد این کامپیوتر را گرامی داشته و به تجلیل از آن پرداخته است.

۲۰ سال پیش در چنین روزی اپل آی مک را معرفی کرد. این محصول مسیر اپل را برای همیشه تغییر داد و نگاه مردم به کامپیوترها را متحول کرد.

این محصول همانطور که در بالا گفته شد نخستین بار در ۶ می سال ۱۹۹۸ میلادی (مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۳۷۷) توسط استیو جابز فقید مدیرعامل وقت اپل معرفی شد؛ کامپیوتری یکپارچه با طراحی بی نظیر که به امکاناتی نظیر نمایشگر CRT، مادربورد اختصاصی و درایو CD-ROM مجهز بود و همگی اینها درون بدنه ای تخم مرغی شکل با رنگ های زنده و شفاف جای گرفته بودند.

آن سیستم همچنین به یک پردازنده ۲۳۳ مگاهرتزی PowerPC و چهار گیگابایت حافظه هارد درایو مجهز بود و با قیمتی در حدود ۱۲۹۹ دلار به بازار آمریکا عرضه شد. البته اشاره کنیم که از معرفی تا عرضه این دستگاه چندماهی طول کشید اما انتظار کشیدن برای آن ارزشش را داشت.

آی مک اولیه را میتوان حاصل نخستین همکاری مشترک میان جانی آیو طراح ارشد اپل و استیو جابز هم-بنیانگذار افسانه ای این شرکت دانست که یک سال قبل از معرفی این محصول (بعد از اخراجش در سال ۱۹۸۵) به اپل بازگشت.

موفقیت آی مک از نگاه بسیاری نقش نوعی کاتالیزر را در شکل گیری رنسانسی داشت که جابز سرمدارش بود؛ آیتونز، اپل استور، آیپد و آیفون همگی محصولاتی هستند که بعد از این موفقیت از راه رسیدند و اپل را به پردرآمدترین شرکت در سرتاسر دنیا بدل کردند.

آی مک اپل از زمان نخستین عرضه اش تا به امروز مرتبا دستخوش تغییرات شده و امروز مدل های بهره مند از نمایشگرهای فلت ۲۱ و ۲۷ اینچی آن با توان و ظرفیت ذخیره سازی غیرقابل قیاس با نسخه اولیه در اختیار کاربران قرار می گیرند. البته اشاره کنیم که نسخه اولیه از این محصول همواره به خاطر فقدان پشتیبانی اش از فلاپی دیسک مورد انتقاد بود اما از آن زمان به بعد اپل حتی درایوهای نوری را هم از آی مک ها حذف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    هه

مطالب پیشنهادی