ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت تا ۹۵ درصد از فروش اپلیکیشن را به توسعه‌دهنده می‌دهد

مایکروسافت به شدت تلاش می‌کند تا فروشگاه نرم‌افزاری خودش را پربارتر کند و امروز کاملاً نشان داد که در این راه جدی است. این شرکت در حاشیه کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ خبر داد که سهم توسعه‌دهندگان ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۵

مایکروسافت به شدت تلاش می‌کند تا فروشگاه نرم‌افزاری خودش را پربارتر کند و امروز کاملاً نشان داد که در این راه جدی است. این شرکت در حاشیه کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ خبر داد که سهم توسعه‌دهندگان از فروش اپلیکیشن‌ها را تا ۹۵ درصد بالا می‌برد و سهم خودش را به ۵ درصد می‌رساند؛ اقدامی که مشخصاً روی سود خالص مایکروسافت تاثیر دارد اما بعید هم نیست آینده‌ای درخشان را پیش پای این شرکت قرار دهد.

بر همین اساس سهم توسعه‌دهنده از اپلیکیشن‌هایی که در «Microsoft Store» به فروش می‌رسند، افزایش پیدا می‌کند و مایکروسافت می‌خواهد به این شکل، به سازندگان نرم‌افزارها انگیزه بیشتری ببخشد.

سهم جدید مایکروسافت از فروش اپلیکیشن‌هایی که در Microsoft Store ارائه می‌شوند فقط ۵ درصد خواهد بود در حالی که گوگل و اپل، از ترکیب درصدی ۶۰ به ۴۰ برای ارائه سهم توسعه‌دهنده‌ها استفاده می‌کنند. البته دریافت نرخ ۹۵ درصد، منوط به این است که کاربر به دنبال یک اپلیکیشن و از طریق لینک‌ مخصوص آن وارد مایکروسافت استور شده باشد. در غیر این صورت، سهم توسعه دهنده ۸۵ و سهم مایکروسافت از فروش اپ، ۱۵ درصد خواهد بود.

البته مایکروسافت می‌گوید که این روند جدید، فقط برای برنامه‌هاست و نه بازی‌ها. در واقع ساختار جدید مالی، فقط شامل اپلیکیشن‌های مصرفی کاربران روی کامپیوترهای شخصی، واقعیت ترکیبی ویندوز، ویندوز فون و سرفس هاب است.

این ساختار جدید مالی هنوز اجرایی نشده و مایکروسافت می‌گوید که در ادامه‌ی سال جاری مالی آن را اجرا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی