ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Aston Martin Project Neptune (1)
خودرو

از خیابان تا اعماق دریا؛ استون مارتین به دنبال ساخت یک زیر دریایی لوکس

وقتی صحبت از اتومبیل های قدرتمند باشد، محصولات استون مارتین قطعا جزو گزینه های مورد بحث خواهند بود. ساخته های اخیر این کمپانی انگلیسی به ویژه DB11 و ونتیج (Vantage) نقش بسیار پر رنگی در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

وقتی صحبت از اتومبیل های قدرتمند باشد، محصولات استون مارتین قطعا جزو گزینه های مورد بحث خواهند بود. ساخته های اخیر این کمپانی انگلیسی به ویژه DB11 و ونتیج (Vantage) نقش بسیار پر رنگی در حفظ آن در گردونه رقابت ایفا کرده اند. یکی از دلایل موفقیت دو مدل یاد شده، به همکاری با مرسدس AMG و بهره گیری از موتورهای ساخت ژرمن ها نسبت داده می شود.

علاوه بر مرسدس AMG، چندی پیش خبرهایی مبنی بر همکاری استون مارتین با شرکت فلوریدایی Triton Submarines نیز به گوش رسیده است. این شرکت همانگونه که از نامش نیز پیداست، در زمینه ساخت انواع زیردریایی فعالیت می کند.

آنطور که اعلام شده، این دو شرکت در پروژه ای به نام Project Neptune برای تولید یک زیردریایی سبک با هم دیگر در حال همکاری هستند. فاز طراحی این پروژه ظاهرا چندی پیش به اتمام رسیده و قرار است با تکمیل فرایندهای باقی مانده ثمره آن اواخر امسال برای فروش آماده شود.

Aston Martin Project Neptune (4)

تاکنون اطلاعات مختصری از زیردریایی مشترک استون مارتین و Triton Submarines در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. بر این اساس می دانیم که مینی زیردریایی مذکور حداکثر سرعتی در حدود 5 نات (9.2 کیلومتر در ساعت) داشته و می تواند 3 سرنشین را نهایتا تا عمق 500 متری به زیر سطح آب ببرد.

آقای جان رمزی (John Ramsay) مدیر ارشد فناوری Triton Submarines ضمن تمجید طراحی خارجی و پوشش ایریدیوم این زیردریایی، کابین آن را مشابه محصولات استون مارتین توصیف کرده و از بکارگیری گسترده فیبر کربن و چرم دست دوز در این بخش خبر داده است.

Aston Martin Project Neptune (3)

مدیر بخش ایده پردازی استون مارتین یعنی آقای مارک رایشمن (Marek Reichmann) نیز ساخت یک کابین لوکس برای این زیردریایی را چالشی بزرگ خطاب کرده است.

Aston Martin Project Neptune (3)

نسخه اولیه این زیردریایی زیبا و مدرن قرار است چند روز دیگر در نمایشگاه قایق های تفریحی بارسلونا رونمایی شود. طبق گمانه زنی ها برای خرید این زیردریایی که یادآور فیلم های جیمز باند است، باید چیزی بین 3 الی 4 میلیون پوند کنار گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی