ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

عشق، خشونت و این دیوایس‌های دستی؛ بازی‌هایی که از درون یک موبایل داستان را روایت می‌کنند

یک بازی موبایل که از طریق تلفن همراه با کاربر ارتباط برقرار می‌کند؛ بعد از موفقیت‌های SIM Sara is Missing بود که این ایده بین بازیکن‌ها شناخته‌تر شد و در نتیجه افزایش محبوبیتش روی اسمارت‌فون‌ها، سازندگان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

یک بازی موبایل که از طریق تلفن همراه با کاربر ارتباط برقرار می‌کند؛ بعد از موفقیت‌های SIM Sara is Missing بود که این ایده بین بازیکن‌ها شناخته‌تر شد و در نتیجه افزایش محبوبیتش روی اسمارت‌فون‌ها، سازندگان سعی کردند با تغییرات روی آن یک تجربه متفاوت ارائه بدهند. چیزی که تا الان هم نتیجه داده است.

اینگونه بازی‌ها به کاربر یک موبایل می‌دهند و او با جستجوی در این دیوایس دستی باید از رازهای داستان سر در بیاورد، شخصیت گمشده را پیدا کند یا حتی به واسطه پیام‌رسانی با همسرش که کیلومترها از دورتر است، حرف بزند. روایت داستان و نمایش اتفاقات از درون یک تلفن همراه، اگر تاکنون عناوینی از این سبک را تجربه نکرده اید حالا وقتش رسیده با چندتا از متفاوت‌ترین بازی‌های موبایل آشنا شوید.

فقط پیش از تجربه این بازی‌ها که زیرشاخه سبک «متن محور» (Text Based) بد نیست نکته‌ای که همیشه می‌گفتیم را دوباره تکرار کنیم: به خاطر جمله های گوناگونی که هنگام تجربه عناوین متن محور به نمایش در می‌آید، ممکن است کسانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند خیلی از انجام این بازی ها لذت نبرند. بنابراین پیش از دانلود به این مسئله دقت داشته باشید.

SIM Sara is Missing

sim-sara-is-missing-mobile-game

«سارا گمشده» (SIM - Sara Is Missing) ترسناک‌ترین عنوان این سبک است، البته نه آن ترسی که در فیلم‌های ترسناک امروزی میبینیم. در بازی صحنه‌های کلیشه‌ای ترسناک حضوری کم‌رنگ‌تر دارند و جای آن سازنده سعی کرده با استفاده از المان های روانشناسانه، بازیکن ها را به چالش بکشد. ویژگی که بزرگترین نقطه قوت بازی به شمار می‌رود.

در این عنوان موبایل شخصیتی با نام سارا به دستان‌تان افتاده و با جستجوی بخش‌های مختلف تلفن همراه باید از سرنوشت او سر در بیاورید. «سارا گمشده» با وجود اینکه آزادی عمل موجود در سیمولاکرا (Simulacra) را ندارد اما به خاطر گیم‌پلی کوتاه، پرداخت درست به المان‌های ترس و سرنخ‌هایی که هر لحظه می‌دهد می‌تواند کاربر را نسبت به اتفاقاتی که برای سارا افتاده کنجکاو کند.

 SIM - Sara Is Missing

SIM - Sara Is Missing

سازنده: Monsoonlab قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 70 مگابایت زبان:

SIMULACRA

«سیمولاکرا» عنوان کوتاهی نیست و سازنده در این مدت سعی کرده به مباحث گوناگونی در اثرش بپردازد اما چیزی که بازی بیشتر از همه به آن پرداخته تکنولوژی، دنیای آنلاین و نگاه به آن ها از یک دریچه دیگر است: «همه این ها بخشی از بازی در فضای مجازی هستند، مگر عکس های پروفایل مان ورژنی بهتر از خودمان نیستند؟»

سیمولاکرا ویژگی‌های مثبت زیادی دارد؛ در هنگام گفت و گو با شخصیت‌ها دست‌تان برای انتخاب دیالوگ‌ها باز است، معماها از «سارا گم شده» بهتر هستند و در موبایل، بخش‌های زیادی هست که می‌توانید آزادانه در آن‌ها گشته و اطلاعات زیادی به دست بیاورید. با این حال برگ برنده بازی به همین تلنگر به فضای مجازی و دنیای اینترنت باز می‌گردد

سیمولاکرا به نوعی ادامه معنوی سارا گم شده به حساب می آید. در این عنوان هم باز موبایل شخصیتی گم شده و اتفاقی به دستان‌تان افتاده است. بنابراین باید با جستجو در موبایل، دیدن ویدیوها و تصاویر، گشتن در سرویس‌های اجتماعی و گفت و گو با دوستان کاراکتر اصلی داستان از علت گم شدن او سر در بیاورید.

SIMULACRA

SIMULACRA

سازنده: Kaigan Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 354 / 241 مگابایت زبان:

Bury me, my Love

Bury me, my Love

«مرا خاک کن، عشقم» (Bury me, my Love) نقش زنی با «نور» (Nour) را روایت می‌کند که به واسطه جنگ در سوریه، تصمیم به مهاجرت می‌گیرد. در حالی که شوهرش مجبور می‌شود تا بماند و از بقیه خانواده اش مراقبت کند. بنابراین آن ها از طریق یک پیام‌رسان آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و از حال هم با خبر می‌شوند.

تمام جریانات «مرا خاک کن، عشقم» نیز در همین پیام رسان می گذرد و در نقش نور باید با گفتن جمله های مناسب در موقعیت‌های مختلف، همسرتان را آرام کنید، بعضا به او مشورت‌هایی بدهید، از سفرتان برایش بگویید و با پرسیدن سوالاتی از وضعیت سوریه و دوستان تان مطلع شوید.

Bury me, my Love

Bury me, my Love

سازنده: Playdius قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 212 / 149 مگابایت زبان:

Another Lost Phone: Laura's Story

بازی Text Based

بیابید Lost Phone را یک سبک جداگانه در نظر بگیریم و آن را با جمله «عناوینی که در آن‌ها موبایل شخصیت اصلی گم شده‌اند و به دست شما افتاده است» تعریف کنیم، بزرگترین وجه تمایز بازی‌های این سبک داستانی است که ارائه می‌دهند. در تمام این اپلیکیشن‌ها یک تلفن همراه را پیدا می‌کنید، باید در آن بگردید و با یافتن سرنخ‌ها از بزرگترین راز بازی پرده برداری کند؛ صاحب موبایل کجاست؟

«یک موبایل گمشده دیگر: داستان لورا» (Another Lost Phone: Laura's Story) با پرداخت به داستانی بزرگ‌سالانه و البته نمایش مشکلات زندگی اجتماعی، توانسته از دل یک گیم پلی تکراری تجربه‌ای جذاب ارائه بدهد. همانگونه که از نام اپلیکیشن مشخص است، بازی داستان گم شدن شخصیتی با نام لورا را روایت می‌کند.

Another Lost Phone: Laura's Story

Another Lost Phone: Laura's Story

سازنده: Plug In Digital قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 209 / 60 مگابایت زبان:

Replica

بازی Text Based

بازی‌های «متن محور» به خاطر پایان‌های مختلفی که دارند معروف هستند و در بین اپلیکیشن‌های Lost Phone و از لحاظ تعداد پایان‌ها، «رپلیکا» (Replica) توانسته گوی رقابت را از عناوین مشابه برباید. بازی 12 پایان مختلف داشته و همچنین برخلاف عناوین بالا که معمولا روی فضای مجازی تمرکز داشتند، رپلیکا به حادثه تروریستی عجیبی می‌پردازد. یک ماجراجویی تاریک با سبک گرافیک خاص و 12 پایان مختلف؛ بد نیست نیم نگاهی به رپلیکا داشته باشید.

Replica

Replica

سازنده: Zero Rock Entertainment قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 126 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed tgn suq
    saeed tgn suq | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این دقیقا موضوعی هست ک ایرانیا میتونن توش وارد بشن،بازی متن محور فارسی زیاد نیست ،این سبک برا ایرانیا نا اشناست

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بازی ایرانی هم داریم تو این سبک معرفی می‌کردید

مطالب پیشنهادی