ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

TSMC
تکنولوژی

بالا گرفتن مناقشه تجاری آمریکا و چین، تامین قطعات اپل را با مشکل جدی مواجه می کند

شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) نگرانی خود از تاثیر مخرب بالا گرفتن مناقشات تجاری بین چین و آمریکا روی شراکت این کمپانی با اپل را ابراز کرده است. دونالد ترامپ معتقد است علی رغم حجم بالای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) نگرانی خود از تاثیر مخرب بالا گرفتن مناقشات تجاری بین چین و آمریکا روی شراکت این کمپانی با اپل را ابراز کرده است.

دونالد ترامپ معتقد است علی رغم حجم بالای مبادلات تجاری کشور متبوعش و چین، طرف آسیایی تنها منافع خود را در نظر گرفته و به همین دلیل قصد افزایش تعرفه های وارداتی را دارد. این مساله نارضایتی چینی را در پی داشته و آنها نیز از عزم خود برای اعمال تعرفه بیشتر بر کالاهای آمریکایی خبر داده اند.

TSMC یکی از بزرگترین تامین کننده های اپل است که مسئولیت تولید چیپست های آیفون را برعهده دارد. «موریس چانگ»، موسس و رئیس هیئت مدیره TSMC در مصاحبه با نشریه «فایننشال تایمز» هشدار داده که مناقشات تجاری بین چین و آمریکا می تواند روی همکاری این کمپانی با اپل تاثیر منفی بگذارد.:

این مسئله چالشی جدید است که در سال های گذشته تجربه رویارویی با آن را نداشته ام اما نفرات بعد از من باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

از نظر چانگ این مشکل تنها متوجه اپل نخواهد بود بلکه پای دامنه گسترده تری از زنجیره تامین موبایل در میان است.

TSMCموسس TSMC چالش های تجاری بین این دو ابرقدرت را با جنگ تجاری آمریکا و ژاپن در دهه هفتاد میلادی مقایسه می کند که خود او در آن زمان مدیریت زیر مجموعه صنایع نیمه هادی «سرمایه گذاری تگزاس» را بر عهده داشت:

مسئولین در آن زمان مشکلات را دوستانه و با رضایت طرفین حل کردند اما در حال حاضر شرایط چندان دوستانه به نظر نمی رسد.

بسیاری از محصولات اپل میزبان چیپست های TSMC یا کوالکام هستند، با این وجود در سال های اخیر کمپانی کوپرتینویی بر سر حقوق پتنت ها و مسائل دیگر با کوالکام وارد مناقشه قضایی دامنه داری شده که ممکن است به پایان همکاری آنها منجر شود. بنابراین به نظر می رسد ایجاد هرگونه خلل در شراکت این کمپانی با TSMC تامین قطعات آنها را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آمریکا به غلط کردن افتاد ?

مطالب پیشنهادی