ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت کینکت را به دنیای هوش مصنوعی می‌آورد

اولین دستگاه کینکت در سال ۲۰۱۰ روانه بازار شد اما حالا و ۸ سال بعد، مایکروسافت با «پروژه کینکت برای آژور» توسعه دهندگان را هدف قرار داده است. مایکروسافت، کینکت جدیدش را برای توسعه‌دهندگان ساخته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۱

اولین دستگاه کینکت در سال ۲۰۱۰ روانه بازار شد اما حالا و ۸ سال بعد، مایکروسافت با «پروژه کینکت برای آژور» توسعه دهندگان را هدف قرار داده است.

مایکروسافت، کینکت جدیدش را برای توسعه‌دهندگان ساخته تا بتوانند از آن برای آزمایش هوش مصنوعی استفاده کنند. مثل همیشه، سخت‌افزار به‌روزی هم در آن قرار داده شده که شامل جدیدترین سنسورهای عمق سنج هستند. از طرفی این شرکت می‌گوید که پردازنده جدیدی که اشاره‌ای به مدل و مشخصات آن نشده، به خوبی برای همراهی با هوش مصنوعی بهینه شده.

هنوز اطلاعات جامعی از این گجت منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت با عرضه کینکت جدید، می‌خواهد هوش مصنوعی را به کمک توسعه‌دهندگان وارد مرحله بعدی‌اش کند. برای مثال یک فرضیه این است که با وجود این ابزار در یک فضای خاص، «اطلاعات محیطی» به دست آید. فرض کنید دستگاه بتواند تشخیص دهد که چه کسی وارد اتاق شده است.

خلاصه کلام این است که کینکت جدید قرار نیست برای گیمرها باشد و مایکروسافت بالاخره متوجه این موضوع شده است. ردموندی‌ها با ترکیب خلاقیت توسعه‌دهندگان و همچنین قدرت رایانش ابریِ یک پلتفرم شناخته شده مانند آژور، به دنبال تحول در دنیای اینترنت اشیا، خدمات مبتنی بر شناسایی کاربر و یادگیری ماشینی است.

در کنفرانسی که هم‌اکنون در حال برگزاری است، مایکروسافت از کینکت که ۸ سال پیش معرفی شد یاد کرد و خبر داد که اولین کینکت، اولین ابزار مجهز به هوش مصنوعی و همچنین پایش بصری بوده است.

[تصویر فوق مربوط به کینکت برای اکس‌باکس‌وان است. مایکروسافت هنوز تصویری از گجت جدید منتشر نکرده است.]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی