ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم ZTE
تکنولوژی

کمپانی ZTE درخواست تعلیق تحریم های وزارت بازرگانی آمریکا را ارائه کرد

وزارت بازرگانی آمریکا در فروردین ماه به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی، شرکت های آمریکایی را از داد و ستد با این کمپانی منع کرده بود. اکنون شرکت چینی مذکور درخواست تعلیق ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

وزارت بازرگانی آمریکا در فروردین ماه به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی، شرکت های آمریکایی را از داد و ستد با این کمپانی منع کرده بود. اکنون شرکت چینی مذکور درخواست تعلیق ممنوعیت را به این وزارتخانه داده است.

ZTE سازنده گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه تا سال 2025 از دریافت محصولات صادراتی آمریکا منع شده بود و اکنون در پی معلق کردن این ممنوعیت است. کمپانی چینی یاد شده در سال 2017 مجموعاً به مبلغ 1.19 میلیارد دلار توسط وزارت بازرگانی آمریکا به دلیل دور زدن تحریم های آمریکا جریمه شد و در همان زمان حکم ممنوعیت دریافت محصولات از آمریکا نیز صادر شد.

بر اساس قوانین، ZTE حق ارائه درخواست تجدید نظر را ندارد، با این حال وزارتخانه مذکور با شنیدن توضیحات کمپانی چینی موافقت کرده است. ZTE همچنینی اعلام کرده که ممکن است به دنبال پیگیری قانونی موضوع مورد بحث باشد.

لازم است اشاره کنیم که ممنوعیت اعمال شده بر این شرکت می تواند دسترسی به مجوز های خدمات گوگل پلِی در اندروید و نیز استفاده از چیپست های کوالکام را ممنوع کند. بر اساس اعلام کمپانی چینی به دنبال این محدودیت ها ممکن است موجودیت آنها را به خطر افتد.

با این حال به نظر می رسد این تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا بیشتر یک حرکت تاکتیکی برای پایان دادن به جنگ داد و ستد میان آمریکا و چین باشد تا به این ترتیب دو کشور به پای میز مذاکره باز گردند. شاید در نهایت این تصمیمات موجب پایان یافتن مناقشات مربوط به داد و ستد میان آمریکا و چین شود.

دولت دونالد ترامپ پیش از این درخواست اعمال تعرفه ای 25 درصدی بر بیش از 1300 کالای چینی را ارائه داده بود. به دنبال این تصمیم مقامات چینی نیز بی کار ننشستند و پیشنهاد اعمال تعرقه ای مشابه روی کالای وارد شده از آمریکا را مطرح کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چین به غلط کردن افتاد? ?

مطالب پیشنهادی