ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بولیوار
تکنولوژی

ارز ملی ونزوئلا حتی از پول رایج در بازی وارکرفت هم کمتر ارزش دارد

ونزوئلا طی سال های اخیر در بحران سیاسی و اقتصادی عمیقی فرو رفته که ارزش پول این کشور «بولیوار» را نه تنها از دلار و یورو، بلکه از پول «آزروث» نیز کمتر کرده است. برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

ونزوئلا طی سال های اخیر در بحران سیاسی و اقتصادی عمیقی فرو رفته که ارزش پول این کشور «بولیوار» را نه تنها از دلار و یورو، بلکه از پول «آزروث» نیز کمتر کرده است.

برای پیدا کردن آزروث سراغ نقشه نروید چون این سرزمین متعلق به بازی «ورلد آو وارکرفت» است که پول رایج آن هفت برابر بیش از بولیوار ارزش دارد.

در حال حاضر هر دلار آمریکا در برابر ۶۸۹۱۵ بولیوار معامله می شود

میزان این اختلاف در ماه های گذشته بیشتر هم شده چرا که سال گذشته طلای آزروث کمتر از دو برابر بولیوار ارزش داشت، حالا اما با ادامه سقوط پول ونزوئلا این اختلاف به رقم بی سابقه ای رسیده است.

در حال حاضر هر دلار آمریکا در برابر ۶۸۹۱۵ بولیوار معامله می شود و از سوی دیگر  با پرداخت یک دلار می توان ۱۰۱۵۲ توکن وارکرفت دریافت کرده و از آن برای افزایش زمان بازی یا خرید آیتم ها بهره برد. این توکن ها را می توان با پرداخت ۲۰ دلار خریداری کرد یا در برابر دریافت طلاهای درون بازی معاوضه کرد.بولیوار

با یک محاسبه سر انگشتی می توان به این نتیجه رسید که طلاهای مجازی وارکرفت ۶.۸ برابر بیش از بولیوار ارزش دارند. علاوه بر این اگر نرخ بازار سیاه را در نظر بگیرید این اختلاف بیشتر هم می شود. سایت «دلار تودی» که نرخ بازار سیاه بولیوار را رهگیری می کند، ارزش برابری آن در برابر دلار ایالات متحده را ۶۳۶۷۷۱ واحد برآورد کرده است.

کاهش شدید ارزش پول باعث شده شهروندان به مبادله کالا به کالا روی آورند

با در نظر گرفتن این نرخ طلای ورلد او وارکرفت ۶۲ برابر بیش از واحد پول ونزوئلا ارزش خواهد داشت. این کاهش شدید باعث شده شهروندان به مبادله کالا به کالا روی آورند.

سقوط آزاد بولیوار سیاستمداران این کشور آمریکا جنوبی را از آن ناامید کرده و حالا به پشتیبانی از ارز مجازی ملی به نام «پترو» روی آورده اند. آنها اعتقاد دارند که پترو به پشتوانه‌ی معادن غنی مانند طلا، الماس، نفت و گاز  می تواند راه گریز ونزوئلا از تحریم های آمریکا و افزایش حجم مبادلات تجاری این کشور باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • مهدی حاجی
    مهدی حاجی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    پول ایران بی ارزش ترینه

  • mossayeb.FT
    mossayeb.FT | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگه واسه اونا ۶۸۹۱۵ بولیواره واسه ما امروز ۷۹۰۰۰ ریال هستش. واحد پول کشور ریاله نه تومن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی