ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار مجازی گوگل صاحب ۶ صدای جدید شد

«ساندار پیچای» طی کنفرانس گوگل I/O امسال اعلام نمود که اکنون کاربران می توانند از میان شش صدای جدید، گزینه‌ی دلخواه خود را برای دستیار مجازی گوگل خود انتخاب کنند. حالب اینجاست که در میان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۵

«ساندار پیچای» طی کنفرانس گوگل I/O امسال اعلام نمود که اکنون کاربران می توانند از میان شش صدای جدید، گزینه‌ی دلخواه خود را برای دستیار مجازی گوگل خود انتخاب کنند. حالب اینجاست که در میان این صداهای جدید، نام «جان لجند» خواننده و موسیقیدان برنده جایزه اسکار به چشم می‌خورد. بدین ترتیب کاربران گوشی‌های هوشمند و بلندگوی گوگل هوم می‌توانند روزانه با یک خواننده‌ی معروف صحبت کرده و از شنیدن صدای گرم او لذت ببرند.

این فایل‌های صوتی با استفاده از تکنیک WaveNet صدا برداری شده است و شرکت گوگل با استفاده از تکنولوژی خود برپایه‌ی هوش مصنوعی پروژه آلفا گو موفق شده این صداها را ضبط کرده و روی دستیار هوشمند خود پیاده سازی کند.

تکنولوژی WaveNet یک شبکه برای بازنمود دیداری فرکانس های صوتی خاص است که بر خلاف دیگر تکنولوژی ‌های تبدیل متن به گفتار، بر پایه‌ی استفاده از دیتا‌های زیادی از محتوای صوتی خام و طول موج آن عمل می‌کند و نیازی به استفاده از گفتار یا کلمات کامل ندارد.

صدای گرم این خواننده معروف به همراه ۵ گرینه‌ دیگر قرار است تا در همین سال به تنظیمات دستیار مجازی گوگل در تلفن‌های هوشمند و اسپیکر‌های هوم پاد اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MarShaL
    MarShaL | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    از کدوم قست صدا ها قابل تغییره؟

مطالب پیشنهادی