ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش اکسل
تکنولوژی

مایکروسافت اکسل به توابع جاوا اسکریپت و یادگیری ماشین مجهز می شود

مایکروسافت امروز در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان بیلد 2018 قابلیت های جدیدی را برای اکسل معرفی کرده تا این ابزار پر کاربرد و محبوب، اندکی قدرتمند تر از قبل شود. در بین این قابلیت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت امروز در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان بیلد 2018 قابلیت های جدیدی را برای اکسل معرفی کرده تا این ابزار پر کاربرد و محبوب، اندکی قدرتمند تر از قبل شود. در بین این قابلیت ها می توان به فناوری یادگیری ماشین مبتنی بر اژور (Azure Machine Learning) و توابع سفارشی جاوا اسکریپت اشاره کرد.

علاوه بر اینها، اکسل اکنون به توسعه دهندگان پلتفرم Power BI اجازه می دهد تا المان های بصری طراحی شده برای Power BI را وارد اکسل نمایند. «راب هاوارد» مدیر مارکتینگ اکوسیستم آفیس 365 مایکروسافت می گوید با ترکیب این ویژگی های جدید، توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های کاربردی خودشان را به اکسل اضافه کنند.

جاوا اسکریپت در مقایسه با ویژوال بیسیک، محبوبیت و قابلیت های بیشتری دارد

البته همین حالا هم می توان اسکریپت های پیشرفته را با استفاده از VBA (ویژوال بیسیک برای اپلیکیشن ها) به اکسل آورد، اما پشتیبانی از جاوا اسکریپت مزایای بیشتری را به همراه دارد. محبوبیت و توانایی برقراری ارتباط ساده با خدمات ثالث از یک طرف، و قابلیت اجرای این توابع روی تمامی پلتفرم های موجود، مزایای اصلی جاوا اسکریپت روی اکسل به شمار می روند. مایکروسافت پیش از این قابلیت توابع سفارشی را برای کاربران اینسایدر عرضه کرده بود و اکنون با طی مراحل آزمایش، در اختیار همه کاربران قرار می گیرد.

سرویس یادگیری ماشین اژور نیز به کاربران اکسل اجازه می دهد تا از مدل های یادگیری ماشین مخصوص به خود استفاده کنند. متخصصین علوم داده ای در شرکت های مختلف، معمولاً چنین مدل هایی را به شکل اختصاصی توسعه می دهند و حالا کاربران بیشتری می توانند از نتایج آن بهره مند گردند. با توجه به اینکه مایکروسافت اکسل تقریباً در همه جا استفاده می شود، افزودن مدل های یادگیری ماشین می تواند گام مهمی در هوشمند سازی این اپلیکیشن به شمار رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی