ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

در اندروید P اپلیکیشن‌ها دیگر نمی‌توانند روی فعالیت‌های اینترنتی کاربر نظارت کنند

ممکن است این مسئله را ندانید ولی گوگل به تمام اپلیکیشن‌های موبایل اجازه می‌دهد تا روی فعالیت‌های اینترنتی کاربر نظارت کنند؛ هیچ اجازه‌ای هم از دارنده تلفن همراه گرفته نشده و فقط دسترسی داده می‌شود. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

ممکن است این مسئله را ندانید ولی گوگل به تمام اپلیکیشن‌های موبایل اجازه می‌دهد تا روی فعالیت‌های اینترنتی کاربر نظارت کنند؛ هیچ اجازه‌ای هم از دارنده تلفن همراه گرفته نشده و فقط دسترسی داده می‌شود. بنابراین اگر اپلیکیشنی به یک سرور خارجی وصل گردد، بقیه برنامه‌ها تشخیص می‌دهند.

البته در این موقعیت‌ هیچ محتویاتی قابل دیدن نیست و برنامه‌ها نمی‌توانند فعالیت‌هایتان را ببینند. تنها احتمال دارد از منبع اتصال اپلیکیشن سوء استفاده هایی شود. با این حال در پی اتفاقاتی که اخیرا پیرامون امنیت در فضای مجازی افتاد و سر و صدایی که رسوایی فیسوک به پا کرد، به نظر می‌رسد این ویژگی در اندروید P حذف خواهد شد.

اندروید P

با توجه به کامیت لو رفته، در نسخه بعدی سیستم عامل گوگل اپلیکیشن‌ها قابلیت نظارت روی فعالیت‌های اینترنتی را ندارند و این دسترسی تنها به نرم افزارهای تغییر آی پی محدود می‌شود. هنوز مشخص نیست که این قابلیت به اندرویدهای قبلی هم می‌آید یا در انحصار اندروید P است.

تنها چند ساعت تا برگزاری I/O 2018 باقی مانده و در این رویداد گوگل از اندروید P رونمایی می‌کند. بنابراین ممکن است در خلال همین رویداد اطلاعات بیشتری از توقف نظارت فعالیت‌های اینترنتی کاربران توسط اپلیکیشن‌ها را ببینیم. I/O 2018 تا 10 مه (20 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی