ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صنایع نیمه هادی
کسب و کار

سرمایه گذاری هنگفت چین در تولید چیپست های پیشرفته

دولت پکن عدم وابستگی به آمریکا در زمینه فناوری را یکی از اولویت های خود قرار داده و حالا قرار است مبلغ کلانی را در این راستا سرمایه گذاری کند چین در زمینه فناوری های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

دولت پکن عدم وابستگی به آمریکا در زمینه فناوری را یکی از اولویت های خود قرار داده و حالا قرار است مبلغ کلانی را در این راستا سرمایه گذاری کند

چین در زمینه فناوری های پیشرفته وابستگی شدیدی به کشورهای دیگر داشته و ۹۰ درصد از چیپ های مورد نیازش را از خارج وارد می کند. دولت این کشور با هدف کاهش این میزان قصد دارد ۴۷ میلیارد دلار را به گسترش استارتاپ های تحقیق و توسعه چیپ های پیشرفته و نیمه هادی اختصاص دهد.

در ماه های اخیر شایعات بسیاری پیرامون این مبلغ هنگفت که به صورت رسمی «صندوق سرمایه گذاری صنعت مدار یکپارچه چین» خوانده می شود، به گوش می رسید. صنایع نیمه هادی

دو هفته قبل خبرگزاری «رویترز» مدعی شد که این مبلغ ۱۹ میلیارد دلار است و «بلومبرگ» نیز آن را ۳۱.۵ دلار براورد کرده بود. البته این ارقام از منابع معتبر به دست خبرگزاری های مختلف می رسید و دلیل تفاوت آنها اختلاف نظر شدید بین دولتمردان چینی بوده است.

این مسئولان پس از تحریم ZTE توسط وزارت بازرگانی آمریکا، از آمادگی خود برای افزایش چشمگیر میزان سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه چیپست های داخلی خبر داده بودند.

سرمایه گذاری اژدهای زرد روی صنایع نیمه هادی به همین جا ختم نمی شود و «دانشگاه چینهوا»، از مراکز آموزش مهندسی پیشروی چین نیز برای کمک به توسعه چیپ های بومی ۴۷ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته بود.

دولت این کشور به منظور رقابت با غول های صنعتی از قبیل آمریکا، ژاپن و اروپا، توسعه چیپ های پیشرفته را به عنوان بخشی از برنامه Made in China 2025 در دستور کار خود قرار داده که بر اساس آن تا هفت سال دیگر کمپانی های داخلی باید حداقل ۴۰ درصد از نیاز صنایع این کشور به نیمه هادی ها را تامین کنند.

«شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور طی هفته گذشته از کمپانی های مختلف در سراسر کشور دیدن کرد و آنها را به سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه چیپ های بومی و کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه تشویق کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اینتل سالانه 10 میلیارد هزینه تحقیق توسعش میکنه این هزینه برای این مدت دردی دوا نمیکنه

  • اردلان
    اردلان | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اینا چینی هستند، بلافاصله کسری خودشون رو تو تحریمها جبران می کنن.
    مگه مثل ایران می مونن که تلاش بکنن تا از کشور دیگه یا از طریق شرکتهای تقلبی وارد کنن.
    آخر و عاقبت ایران هم شد مثل فروش نفت از طریق شرکتهای بابک زنجانی. حالا بابک زنجانی رو هم متهم کردن!!!!
    حالا بیا و خوبی کن.

مطالب پیشنهادی