ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با همکاری JBL ساندبار مجهز به دستیار صوتی هوشمند ساخته اند

گوگل با همکاری کمپانی JBL دستگاهی ترکیبی را توسعه داده اند که کارکردهای یک ساندبار را با دستیار صوتی هوشمند گوگل ترکیب کرده است. محصول جدید که «JBL Link Bar» نام دارد به درگاه HDMI ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۲۰

گوگل با همکاری کمپانی JBL دستگاهی ترکیبی را توسعه داده اند که کارکردهای یک ساندبار را با دستیار صوتی هوشمند گوگل ترکیب کرده است.

محصول جدید که «JBL Link Bar» نام دارد به درگاه HDMI مجهز شده و می تواند به عنوان یک پخش کننده صدا در اتاق نشیمن شما عمل کند، در حالی که قابلیت اجرای اندروید TV را نیز دارد. همچنین می توانید با استفاده از دستیار صوتی هوشمند گوگل اقدام به جستجوی صوتی نمایید یا حتی دستگاه های دیگر را کنترل کنید.

به عنوان مثال می توانید پس از اتصال این دستگاه به تلویزیون با گفتن «Hey Google» و در ادامه درخواست پخش یک محتوای ویدیویی، به سادگی فیلم، محتوای یوتویب و ... را روی تلویزیون مشاهده کنید. همچنین می توانید درخواست پخش موسیقی را صادر کنید.

علاوه بر این موارد می توان کنترل دستگاه های هوشمند پشتیبانی شده را نیز به دست گرفت. البته دستیار صوتی گوگل حتی در صورت خاموش بودن تلویزیون متصل شده نیز قابل استفاده است.

به عبارتی می توان گفت این دستگاه مشابه با دانگل کروم کست است که با یک ساندبار ترکیب شده و JBL Link Bar می تواند از قابلیت های اندروید TV ارائه شده در اندروید اوریو بهره ببرد.

این اولین بار نیست که گوگل و JBL با یکدیگر همکاری می کنند. قبل تر نیز این دو کمپانی «JBL LINK View» را معرفی کرده بودند که در واقع یک نمایشگر هوشمند بود. همچنین JBL برخی از هدفون های بی سیم سری «اورست» و اسپیکرهای هوشمند خود را به دستیار صوتی هوشمند گوگل مجهز  کرده است.

لازم است اشاره کنیم که گوگل در سال 2017 دستیار هوشمند خود را به اندروید TV افزوده بود. کمپانی ساکن ماونتین ویو اعلام کرده که JBL Link Bar از پاییز پیش رو روانه بازارها خواهد شد. با این حال هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی