ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی بلاک چین فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک با تاسیس بخش بلاکچین چه هدفی را دنبال می کند

فیسبوک در ادامه تغییرات در روند اجرایی خود به دنبال راه اندازی بخش ویژه تحقیق و توسعه بلاکچین است. چهار ماه قبل مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک با انتشار پستی از مسئولان کمپانی متبوعش خواسته بود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

فیسبوک در ادامه تغییرات در روند اجرایی خود به دنبال راه اندازی بخش ویژه تحقیق و توسعه بلاکچین است.

چهار ماه قبل مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک با انتشار پستی از مسئولان کمپانی متبوعش خواسته بود جنبه های مثبت و منفی ارزهای مجازی را مورد بررسی عمیق قرار دهند.

این کمپانی هنوز اطلاعات چندانی را درباره این بخش ارائه نکرده اما برخی عقیده دارند که احتمالا از این فناوری برای ذخیره داده های رمزنگاری شده، فراهم کردن امنیت بیشتر یا حتی راه اندازی ارزمجازی مختص خود بهره خواهد برد.

سرپرستی گروه تحقیق و توسعه بلاکچین بر عهده «دیوید مارکوس»، معاون محصولات پیام رسانی و نظارت بر مسنجر فیسبوک قرار خواهد داشت. مارکوس که سابقه مدیریت PayPal را هم در کارنامه دارد، در زمینه سیستم های پرداخت مهارت بالایی داشته و در حال حاضر عضو هیئت مدیره مرکز تبادل ارزهای مجازی Coinbase است. او در صفحه فیسبوک خود نوشته است:

پس از حدود چهار سال مدیریت در مسنجر، تصمیم گرفتم به سراغ چالشی جدید گرفته و گروهی را برای بررسی بهترین راه های استفاده از مزیت های فناوری بلاکچین تشکیل دهم.

«کوین ویل»، معاون فعلی اینستاگرام هم برای پیوستن به تیم بلاکچین از پست قبلی خود دست خواهد کشید. بلاکچین

این کمپانی در حالی تغییرات گسترده در تیم مدیریتی و سازماندهی را در دستور کار خود قرار داده که تنها یک ماه از حضور زاکربرگ در کنگره برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مورد رسوایی «کمبریج آنالیتیکا» می گذرد.

این رسوایی در حالی رخ داد که مدیر عامل فیسبوک در اوایل سال جاری میلادی از تلاش برای ایجاد انقلاب در این پلتفرم اجتماعی و کاهش انتشار اخبار دروغین در آن برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی خبر داده بود.

در صورتی که فیسبوک از بلاکچین به عنوان ابزاری برای ایجاد تحول اساسی در ساختار خود بهره ببرد، احتمالا مقامات دولتی این کمپانی را بیش از پیش زیر ذره بین قرار خواهند داد.

در روزهای اخیر شرکت ژاپنی ارائه دهنده اپلیکیشن پیام رسان لاین هم از برنامه ریزی برای ایجاد بلاکچین اختصاصی به منظور توسعه اپ های غیرمتمرکز و بهبود پلتفرم خود خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی