ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۱۵۰
تکنولوژی

کوالکام از همین حالا چیپست هایش را برای اندروید پی بهینه سازی کرده است

در حالی که چند ساعت بیشتر از معرفی نسخه بتای اندروید پی نگذشته، کمپانی کوالکام اعلام کرد چیپست های خود را برای این سیستم عامل بهینه کرده است. کوالکام یکی از بزرگترین تامین کننده های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

در حالی که چند ساعت بیشتر از معرفی نسخه بتای اندروید پی نگذشته، کمپانی کوالکام اعلام کرد چیپست های خود را برای این سیستم عامل بهینه کرده است.

کوالکام یکی از بزرگترین تامین کننده های چیپست در موبایل های اندرویدی است و به همین خاطر سازگاری محصولات این کمپانی با نسخه های جدید سیستم عامل تاثیر به سزایی در افزایش سرعت به روز رسانی موبایل ها خواهد داشت.

از اینرو گوگل پیش از رونمایی از نسخه بتای اندروید پی، نسخه ای از آن را در اختیار کوالکام قرار داده و این شرکت نیز از همین حالا چیپست های اسنپدراگون ۸۴۵، ۶۶۰ و ۶۳۶ را برای آن بهینه سازی کرده است.اندروید پی

این همکاری در قالب پروژه Treble صورت گرفته که با پیاده سازی تغییرات عمده در معماری فریم ورک به دنبال ارائه سریعتر به روزرسانی ها است.

گوگل مدعی است پروژه Treble بزرگترین تغییر در معماری اندروید تا کنون است، چرا که کدهای مربوط به سخت افزار و تولید کنندگان چیپست، مانند سامسونگ و کوالکام را، از کدهای سیستم عامل جدا خواهد کرد؛ همین امر باعث می شود تولیدکنندگان تلفن های هوشمند صرفاً با بروزرسانی کدهای مربوط به OS و بدون نیاز به دستکاری بخش مربوط به چیپست، آپدیت مورد نظر را عرضه کنند.

«دیو بورک»، معاون بخش مهندسی گوگل در رابطه با این همکاری می گوید:

از همکاری با کوالکام برای پیاده سازی اندروید پی در چیست های اسنپدارگون بسیار خوشنودیم چرا که حالا تولیدکنندگان می توانند قابلیت های جدید اندروید را سریعتر به دست توسعه دهندگان و کاربران برسانند.

اگرچه برخی شرکت ها از قبیل اسنشال در ارائه بروزرسانی ها سرعت عمل بالایی دارند اما نتایج به دست آمده از مشارکت این دو کمپانی جای هیچ بهانه ای را برای تاخیر در عرضه به اندروید پی توسط دیگر تولید کنندگان دیگر از قبیل سامسونگ، ال جی و شیائومی باقی نمی گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی