ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غیر فعال شدن درگاه لایتنینگ آیفون پس از 7 روز عدم استفاده در 11.4 iOS

آیفون ها با قیمت بالایشان موبایل مورد علاقه سارقان هستند. با این حال اپل در سال های اخیر تلاش های متعددی برای مشکل تر کردن فرایند استفاده از این گوشی ها انجام داده. اکنون اپل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

آیفون ها با قیمت بالایشان موبایل مورد علاقه سارقان هستند. با این حال اپل در سال های اخیر تلاش های متعددی برای مشکل تر کردن فرایند استفاده از این گوشی ها انجام داده. اکنون اپل راه کار جدیدی برای غیر قابل استفاده کردن آیفون های سرقت شده ارائه کرده است.

وجود این ویژگی که در iOS 11.4 و با نام «USB Restricted Mode» یا حالت محدود USB ارائه خواهد شد در نسخه بتای این نسخه توسط موسسه امنیتی Elcomsoft تأیید شده است. با استفاده از این قابلیت اگر کاربر در 7 روز اقدام به لاگین به آیفون خود نکند، به صورت خودکار درگاه لایتنینگ آن غیر فعال خواهد شد.

به عبارتی می توان گفت که اگر آیفون تان دزدیده شود یا سازمان های اعمال قانون قصد نفوذ به محتوای آن را داشته باشند و در مدت 7 روز موفق به لاگین نشوند، به صورت خودکار درگاه لایتنینگ از کار خواهد افتاد.

آیفونی که درگاه لایتنینگ آن از کار افتاده دیگر قابل اتصال به کامپیوتر نبوده و به این ترتیب اطلاعات داخل آن نیز قابل دستیابی نخواهد بود. البته همچنان شارژ شدن آن امکان پذیر است.

بنا بر آنچه که اپل در اسناد خود اعلام کرده، به منظور بهبود امنیت، باید دستگاه های مبتنی بر iOS قفل شده را جهت ارتباط با تجهیزات USB از طریق درگاه لایتنینگ متصل کنید تا آنلاک شود، یا می توانید پسورد دستگاه خود را وارد کنید. این فرایندها باید حداقل یک بار در هفته انجام شوند.

USB Restricted Mode پاسخ اپل به تلاش های مجریان قانون و نیز سارقانی است که قصد دارند آیفون های دیگران ر اقفل گشایی نمایند. یاد آوری می کنیم که پیش از این پلیس ایالات متحده بارها به اپل فشار آورده اند که با ایجاد یک درب پشتی، امکان دسترسی به محتوای آیفون ها را فراهم کند. البته اپل تن به این درخواست ها نداد.

 

تماشا کنید: نینتندو سوییچ هک شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • جهان پهلوان تختی
    جهان پهلوان تختی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    باز بگید اندروید پر باگه????

  • hosein
    hosein | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خب این یعنی چی؟ یعنی توی ۱۱.۴ ما باید هفته ای یه بار گوشی رو به کامپیوتری که trust شده وصل کنیم تا یه موقع لایتینگ از کار نیفته؟

    • hosein
      hosein | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      گویا نویسنده متن تمایلی به جواب دادن نداره ، فقط نوشته و رفته

    • علی باقرزاده
      علی باقرزاده | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      این مورد در نسخه بتا دیده شده. به نظر شخصی من احتمالاً این ویژگی در صورت ارائه در نسخه نهایی به صورت آپشنال خواهد بود. یعنی می تونید این ویژگی امنیتی رو غیر فعال یا فعال کنید.

مطالب پیشنهادی