ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

Dawn of Titans و اعتیادی متفاوت با کلش آو کلنز؛ بزرگترین نبرد روی موبایل را رقم بزنید

هر چه قدر کلش آو کلنز را عنوانی کژوال پسند بنامیم اما باز نمی‌توانیم منکر ویژگی‌های مثبت فراوان ساخته سوپرسل و پشتیبانی خیلی خوب آن‌ها از بازی بشویم. کلش آو کلنز یکی از بهترین عناوین ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

هر چه قدر کلش آو کلنز را عنوانی کژوال پسند بنامیم اما باز نمی‌توانیم منکر ویژگی‌های مثبت فراوان ساخته سوپرسل و پشتیبانی خیلی خوب آن‌ها از بازی بشویم. کلش آو کلنز یکی از بهترین عناوین استراتژی اسمارت‌فون‌ها است و بعد از تجربه این بازی، تنها دو عنوان استراتژی دیگر بوده که توانسته به همین اندازه معتادم کند؛ ابتدا The Battle of Polytopia و حالا هم Dawn of Titans.

بازی Dawn of Titans از لحاظ مقیاسی بزرگترین عنوان استراتژی موبایل است، بهترین گرافیک را بین بازی‌های هم‌سبکش روی تلفن‌های هوشمند دارد و حداقل در ساعات ابتدایی خود نشان داده که برخلاف عناوین مشابهش خسیس نیست ولی با تمام این نکات مثبت، بزرگترین برگ برنده Dawn of Titans به گیم‌پلی کاملا متفاوت و استراتژی محور آن باز می‌گردد.

ساخته استودیوی NaturalMotion با الهام درست از مبارزات سری معروف «توتال وار» (Total War) توانسته یکی از غیرممکن‌ها را در موبایل ممکن کند؛ چگونه می‌توان روی صفحاتی به این کوچکی هزاران سرباز را هم‌زمان کنترل کرد؟ سوالی که Dawn of Titans به بهترین شکل به آن جواب می‌دهد.

Dawn of Titans
بازی داستان بازگشت تایتان‌ها و استفاده حکومت‌ها از آن‌ها برای پادشاهی جهان را روایت می‌کند. شما هم کنترل یکی از همین سرزمین‌ها را دارید و در کنار جنگ باید از منطقه‌تان دفاع کنید.

همانند تمام عناوین استراتژی، گیم پلی بازی از دو بخش تشکیل شده است: ساخت و ساز و نبردها. در یک زمین خیلی بزرگ، قلعه خودتان را می‌سازید و با پیشرفت ساختمان‌ها و ساخت بناهای جدیدتر هم قلعه را از لحاظ دفاعی قدرتمندتر می‌کنید و هم قدرت‌ها و سربازان جدیدتری به دست می‌آورید.

در بازی سه ارز سکه، گندم و الماس حضور دارد. سکه برای ساختن و ارتقا ساختمان‌ها کاربرد داشته و با گندم می‌توانید نیروهای جدیدتر بسازید و آن‌ها را بهتر کنید. الماس نیز همان نقشی که در بقیه بازی‌های استراتژی ایفا می‌کرده را اینجا نیز حفظ کرده است؛ با آن‌ها سریع‌تر به چیزهایی که می‌خواهید می‌رسید.

Dawn of Titans
در لول‌های بالاتر پرداخت‌های درون برنامه‌ای اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و دوربین هم گاهی اوقات ناکارآمد ظاهر می‌شود.

البته همانند کلش آو کلنز در بازی Dawn of Titans هم برای آنکه کارگران بیشتری بگیرید، باید از الماس استفاده کنید. همچنین برای ساخت تایتان‌ها نیز الماس‌ها حکم «کار راحت کن» را دارند. بنابراین اگر دست به تجربه بازی زدید، از ابتدا الماس‌های‌تان را بیهوده به باد ندهید.

این از قسمت اول که هر چند فرمول همیشگی بازی‌های استراتژی را حفظ کرده اما به خاطر تنوع ساختمان‌ها و محیط بزرگی که بازی برای ساخت و ساز در اختیار کاربر قرار می‌دهد، حتی از این بخش هم لذت می‌برید. حالا می‌رسیم به قسمت دوم، نبردها که جذاب‌ترین ویژگی Dawn of Titans به شمار می‌روند.

دانلود Dawn of Titans
با وجود اینکه حدود یک سال و نیم از عرضه Dawn of Titans می‌گذرد ولی هنوز عنوانی استراتژی به زیبایی این بازی منتشر نشده است.

مبارزات در محیطی نسبتا بزرگ اتفاق می‌افتند و قبل از ورود ابتدا باید از بین سربازان، جادوها و تایتان‌ها نیروهایی که لازم دارید را انتخاب کرده و به میدان نبرد ببرید. در خود میدان جنگ هم کنترل تمام نیروها با خودتان است، اینکه به آن‌ها دستور بدهید کجا بروند، به کدام دسته از سربازهای دشمن حمله کنند و چه کاری انجام دهند کاملا به خودتان بستگی دارد.

همین مسئله در کنار وسعت مناسب محیط باعث شده تا در قسمت مبارزات، بازی مخاطب را برای انجام استراتژی‌های مختلف باز بگذارد. طعم واقعی نبردها را زمانی می‌چشید که دشمن حمله کرده و به بعضی نیروها دستور می‌دهید تا آن‌ها را دور بزنند و یک حمله غافل‌گیرانه داشته باشند.

بازی Dawn of Titans
در هنگام نبرد تنها یک تایتان می‌توانید با خودتان ببرید؛ آزاد کردن تایتان‌های جدید از اعتیادآورترین بخش‌های بازی به حساب می‌آید.

البته در نبردهای بزرگ‌تر اگر گیج بشوید احتمالا جنگ را ببازید. گفتیم «احتمالا» چون در بازی گزینه‌ای هست که با کلیک روی آن سربازان توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. با این حال کنترل دستی آن‌ها نه تنها جذاب‌تر است بلکه با داشتن توانایی لازم می‌تواند یک پوئن مثبت باشد.

Dawn of Titans روحی تازه به کالبد سبک استراتژی دمیده است و برای کسانی که خواهان اثری حرفه‌ای‌تر در سبک استراتژی و با آزادی عمل بیشتر در بخش مبارزات هستند، حکم آب یخی را در صحرایی سوزان دارد. فقط یک خبر بد برای‌تان داریم: تجربه بازی بدون نرم افزار تغییر آی‌پی ممکن نیست.

Dawn of Titans

Dawn of Titans

سازنده: NaturalMotion Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1100 / 1000 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من یه مدت این بازی رو داشتم بعد چیت زدم و بن شدم ???

  • Mr. Mohammad
    Mr. Mohammad | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یعنیبعد از اینهمه مدت هنوزم هستن کسایی که این بازی هارو بازی میکنند و براشون پول هم میدن؟؟

    • Saeed Nouroozi
      Saeed Nouroozi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

      کجای کاری هستن بعضیا چند هزار دلار خرج این بازیا میکنن

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من نمی دونم بازی های استراتژیک چرا طرفدار دارند ...مسخره اند کلا

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

      اتفاقا به نظر من بازی ای م تستراتژیک نباشه مسخرست

  • m_sh
    m_sh | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بازی خوبیه فقط گوشی باید یکم قوی باشه

مطالب پیشنهادی