ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایش پهپاد‌های چینی رکوردشکنی کرد [تماشا کنید]

هفته‌ی گذشته ساکنین شهر شی‌آن پایتخت استان شاآنشی، نمایشی زیبا از پرواز پهپادها را مشاهده کردند. این نمایش زیبا  بسیار بزرگتر از نمایشی بود که اینتل در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ برگزار کرده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

هفته‌ی گذشته ساکنین شهر شی‌آن پایتخت استان شاآنشی، نمایشی زیبا از پرواز پهپادها را مشاهده کردند. این نمایش زیبا  بسیار بزرگتر از نمایشی بود که اینتل در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ برگزار کرده بود. اینتل توانسته بود با به پرواز در آوردن ۱۲۱۸ پهپاد‌، نمایش خارق العاده‌ای را رقم زند. اما نمایش پهپاد‌های چینی در شهر شی‌آن موفق شد از لحاظ تعداد پهپاد به نمایش گذاشته شده، رکورد مراسم اینتل را نیز بشکند.

به گزارش رسانه‌های چینی، این شاهکار ۱۳ دقیقه‌ای به پرواز درآمدن همزمان ۱۵۶ پهپاد در آسمان شهر مذکور، تبدیل به بزرگترین مراسمی شد که طی آن بیشترین تعداد پهپاد ایفای نقش کرده و به آسمان رفته بودند.

برای آنکه نمایش پهپاد‌های چینی رکورد بزند لازم بود که پهپاد‌های موجود در آن ، همگی از نوع کوادکوپتر باشند و تمامی آنها حداقل یک دقیقه در آسمان بمانند. پهپاد‌های به کار رفته در این مراسم برای اجرای نمایش نوری مجهز شده بودند و نرم افزاری مخصوص برای کنترلشان استفاده می‌شد. بدین شکل مسئولین کنترل کننده‌ی این مراسم قادر بودند که ۱۶ شکل مختلف سه بعدی را در آسمان ساخته و به نمایش بگذارند.

کارشناسان معتقدند که جمعیت حاضر در مراسم‌های این چنینی و سیگنال‌های قوی موبایل‌هایش، مشکل اساسی در کنترل پهپاد‌ها ایجاد می‌کند که مسلماً کار را به شدت سخت می‌کند. این مسئله اثبات هم شد چرا که در مراسم اصلی، بسیاری از درون‌ها به همین علت از کنترل خارج شدند و بر زمین افتادند.

پیش از این نیز شهری در روسیه به نام Ulan-Ude میزبان نمایش آزمایشی یک سیستم بسته‌های پستی پهپاد محور بود اما اولین پرواز آزمایشی این پهپاد‌های پستی طبق برنامه پیش نرفت. مسئولین ادعا کردند که وجود ۱۰۰ ها سینگال وای فای فعال پیرامون این منطقه موجب شد که در سیستم های کنترلی پهپاد مربوطه مشکل ایجاد شده و هدایت هوشمندانه این گجت محقق نگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی