ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقطه سیاه
تکنولوژی

باگ نقطه سیاه موجب هنگ کردن آیفون و آیپد می شود

به تازگی باگ جدید «نقطه سیاه» در چهارمین بتای iOS 11.4 و نیز iOS 11.3 کشف شده که می تواند منجر به هنگ کردن آیفون ها و آیپدها شود با دریافت پیام های مخرب شود. پیش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۳

به تازگی باگ جدید «نقطه سیاه» در چهارمین بتای iOS 11.4 و نیز iOS 11.3 کشف شده که می تواند منجر به هنگ کردن آیفون ها و آیپدها شود با دریافت پیام های مخرب شود.

پیش از این باگ مورد بحث روی گوشی های اندرویدی مشاهده شده بود. برخی از کاربران ادعا کرده بودند که پیامی حاوی کدهای یونی کد ویژه ای را دریافت کرده اند که با لمس آن گوشی موبایلشان هنگ می کند.

با این حال نقطه سیاه روی آیفون به گونه متفاوتی عمل می کند. هنگامی که کاربران پیامی حاوی این باگ را دریافت کرده و آن را لمس می کنند، برنامه پیام رسان گوشی آنها هنگ می کند.

دلیل هنگ کردن گوشی ها با لمس کاراکترهای مذکور، در رشته های حاوی هزاران کاراکتر یونی کد درون آنها نهفته است. هنگامی که کاربر کاراکتر را لمس می کند، پردازنده دستگاه در چرخه های نزدیک به بی نهایت شروع به تلاش برای پردازش آنها می کند. در صورتی که این کاراکترها به پیام رسان گوشی ارسال شود، هرگاه که کاربر بخواهد پیام را بخواند، دستگاه او هنگ می کند.

باگ نقطه سیاه
قبلاً مشابه این باگ روی واتس اپ در موبایل های اندرویدی مشاهده شده بود.

بنا بر ادعای وبسایت 9TO5Mac این باگ پلتفرم های دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی که این رشته کاراکترها در کامپیوترهای مک کپی شده، میزان استفاده از رم دستگاه به طور غیر قابل کنترلی تغییر کرده است. ممکن است نقطه سیاه برای گجت های مبتنی بر واچ او اس و نیز تی وی او اس نیز مشکل ساز شود. انتظار می رود اپل به روز رسانی هایی را برای حل این مشکل ارائه کند.

در صورتی که روی آیفون خود این پیام را دریافت کرده و به مشکل بر خورده اید، تا پیش از عرضه آپدیتی برای حل آن کافی است به طریقی از صفحه پیام مربوطه خارج شوید. برای این منظور باید اپ Messages را بسته و با استفاده از 3D Touch یک پنجره جدید اپ Messages را باز کنید. در ادامه با باز شدن صفحه اصلی پیام ها، مکالمه ای که شامل پیام مشکل دار بوده را پاک کنید.

همچنین می تواند با اتصال از راه دور از طریق یک دستگاه دیگر که با اکانت iCloud همگام شده، اقدام به حذف پیام نمایید.

 

تماشا کنید: نمایش ناخواسته باگ iOS در تبلیغ آیفون 10 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • جهان پهلوان تختی
    جهان پهلوان تختی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • nexaen
    nexaen | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو همین سایت منبع هم روش حل مشکل رو با یه ویدیو نشون داده - برنامه ها رو از حافظه ی گوشی ببندین و رو آیکن مسیج دستتونو نگه دارین و new message رو انتخاب کنین مشکل حل میشه.

  • Hossaini
    Hossaini | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی