ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل فوتوز
تکنولوژی

نگاهی به تمام قابلیت های جدید گوگل فوتوز

گوگل در خلال کنفرانس I/O 2018 از بروزرسانی های بزرگی برای اپلیکیشن فوتوز خبر داد که به لطف هوش مصنوعی میسر شده اند. قابلیت های گوگل فوتوز شامل ٰبه اشتراک گذاری خودکار تصاویر، رنگی کردن عکس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۹

گوگل در خلال کنفرانس I/O 2018 از بروزرسانی های بزرگی برای اپلیکیشن فوتوز خبر داد که به لطف هوش مصنوعی میسر شده اند.

قابلیت های گوگل فوتوز شامل ٰبه اشتراک گذاری خودکار تصاویر، رنگی کردن عکس های سیاه و سفید، کالر اسپلش، اسکن اسناد با OCR و بهینه سازی خودکار تصویر است که در ادامه به صورت خلاصه توضیح داده شده اند.

به اشتراک گذاری خودکار تصاویر

در صورتی که تصویر فرد خاصی را در بخش مخاطبین ذخیره کرده و از وی عکس بگیرید، فوتوز با شناسایی چهره این فرد امکان به اشتراک گذاشتن تصویر با او را فراهم می کند.

اسکن اسناد با OCRگوگل فوتوز

فوتوز با بهره گیری از قابلیت «تشخیص کاراکتر اپتیکال» یا OCR تصاویر اسناد را متون قابل ویرایش تبدیل می کند، البته این قابلیت فعلا برای زبان هایی محدود ارائه خواهد شد.

بهینه سازی خودکار تصویر

اگر از گوگل فوتوز به شکل روزمره استفاده می کنید، با آیکن «چوب جادویی» آشنا هستید. در آپدیت جدید قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است.

تنظیم روشنایی

اگر گوگل فوتوز تشخیص دهد که عکس تاریک است (یا به اصطلاح آندر شده)، به شکل خودکار این مشکل را رفع می کند، فقط کافیست یک بار گزینه مربوط را لمس کنید.

رنگ آمیزی تصویر

پیش از این با قابلیت رنگ آمیزی تصاویر توسط گوگل فوتوز آشنا شدید. در این حالت بدون نیاز به مهارت خاص یا صرف زمان زیاد، می توانید عکس های قدیمی را به شکل خودکار رنگی کنید. البته این قابلیت بی نقص نیست، اما به نسبت زمانی که صرف آن می کنید واقعاً ارزش دارد.

بهینه سازی ها و افکت های متفرقه

یکی دیگر ویژگی های بهبود یافته در گوگل فوتوز که در جریان مراسم امروز معرفی شد، افکت «کالر اسپلش» (Color Splash) نام دارد. در این حالت می توانید یک قسمت خاص از تصویر سیاه سفید را رنگ کنید، یا همه جای یک تصویر رنگی به جز یک بخش خاص را به سیاه و سفید تبدیل نمایید. در عکس بالا می بینید که کودک در قاب تصویر به خوبی برجسته شده و خودنمایی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خداییش فوتوز گوگل عالیه. من سه ساله دارمش و عکسامم ریختم روی فضای ابریش. خیلی عالیه مخصوصا ویرایش عکسش معرکه هست.

مطالب پیشنهادی