ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف برخی اپ های ارسال کننده اطلاعات مکان کاربران از اپ استور

اپل به تازگی اعمال محدودیت های جدیدی را در اپ استور آغاز کرده که بر اساس آن قوانین سختگیرانه تری بر به اشتراک گذاری اطلاعات مکان کاربران اعمال می شود. بر اساس گزارش ها کمپانی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اپل به تازگی اعمال محدودیت های جدیدی را در اپ استور آغاز کرده که بر اساس آن قوانین سختگیرانه تری بر به اشتراک گذاری اطلاعات مکان کاربران اعمال می شود.

بر اساس گزارش ها کمپانی ساکن کوپرتینو به تازگی تعدادی از اپلیکیشن هایی که اطلاعات مکان های کاربران را بدون دریافت رضایت صریح آنها با شخص ثالث به اشتراک می گذاشتند، از اپ استور حذف کرده است.

به این منظور به توسعه دهندگان متأثر از این تصمیم نامه ای ارسال شده که در آن در مورد عدم تطابق اپلیکیشن با بخش های 5.1.1 و 5.2.2 قوانین اپل هشدار داده شده است. بر اساس این بخش ها توسعه دهندگان نباید اطلاعات مکان کاربران را بدون کسب رضایت از آنها به شخص ثالث ارسال کنند یا از آنها برای استفاده های تأیید نشده بهره ببرند.

ایمیلی که اپل به یکی از توسعه دهندگان اپ خاطی قوانین ارسال کرده. برای مشاهده در اندازه بزرگتر روی تصویر کلیک کنید.

کمپانی ساکن کوپرتینو همچنین به توسعه دهندگان مورد بحث اعلام کرده که باید هر گونه کد، فریم ورک یا کیت توسعه نرم افزاری که برای جمع آوری داده ها و به اشتراک گذاری آنها با اشخاص ثالث به کار رفته را حذف کنند تا به این ترتیب اپ جدید مجدداً روی اپ استور قرار گیرد.

بنا بر گزارش ها اپل اندکی پیش از اعمال قوانین حفاظت از داده های اروپا که در 25 ماه مه (4 خرداد ماه) اجرایی خواهد شد، اقدام به مقابله با نقض قوانین مرتبط با مکان کاربران کرده است.

علاوه بر اپل، فیسبوک نیز پس از رسوایی مرتبط با کمبریج آنالیتیکا قوانین خود در مورد حریم خصوصی را به گونه ای تغییر داده که به سادگی قابل درک باشند. فیسبوک همچنین به کاربران امکان بازبینی اطلاعاتشان را می دهد تا به این ترتیب دریابند که این شبکه اجتماعی چگونه از اطلاعاتشان استفاده می کند.

 

تماشا کنید: ویدیو‌های جدید اپل، پلی استور و حالت پرتره‌ در موبایل‌های دیگر را به سخره می‌گیرند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی