ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر از نمونه اولیه تاکسی پرنده خود رونمایی کرد؛ راهکاری ارزان برای همه

به تازگی شرکت اوبر از نمونه‌ی اولیه‌ای برای تاکسی‌های پرنده رونمایی نمود و مدعی شد که این سرویس گران نخواهد بود و افراد عادی هم خواهند توانست از این روش حمل و نقل استفاده کنند. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

به تازگی شرکت اوبر از نمونه‌ی اولیه‌ای برای تاکسی‌های پرنده رونمایی نمود و مدعی شد که این سرویس گران نخواهد بود و افراد عادی هم خواهند توانست از این روش حمل و نقل استفاده کنند. کمپانی یاد شده پس از معرفی این تاکسی پرنده اعلام نمود قصد دارد که سرویس حمل و نقل هوایی خود را تا سال ۲۰۲۰ تست کرده تا این کسب و کار بتواند در سال ۲۰۲۸ میلادی شروع به کار کند.

«دارا خسروشاهی» مدیر عامل ایرانی اوبر باور دارد که با پیشرفت روز افزون شهرنشینی و افزایش ترافیک، آیده حمل و نقل در آسمان‌ها رقم خواهد خورد. این مسئله موجب شده که کمپانی یادشده سعی کند زودتر از دیگران، این رویا را به حقیقت بدل کند.

تاکسی پرنده یاد شده، در واقع یک وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی عمود پرواز یا eVTOL‌ است (که می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شده و در همین محل فرود آید). این نمونه‌ی اولیه در واقع شبیه یک هلیکوپتری است که ۵ پروانه‌ در اطرافش تعبیه شده باشد. البته این پروانه‌ها وظیفه‌ی مهم بلند شدن و فرود عمودی را بر عهده دارند و نباید آنها را دست کم گرفت.

اوبر ادعا می‌کند که تعبیه شدن این ۵ پروانه‌، که قدری از دیگر هواگردها بیشتر است، موجب شده که این وسایل نقلیه کم صداتر و ایمن‌تر از موارد مشابه باشند. علاوه بر این تاکسی پرنده اوبر سرعتی بین ۲۴۰ تا ۳۲۰ کلیومتر بر ساعت دارد و.قادر خواهد بود طی تنها ۵ دقیقه شارژ شود.

کمپانی یاد شده خاطر نشان نمود با اینکه در ابتدا قرار است انسان هدایت این هواگرد‌ها را برعهده بگیرد و ۴ سرنشین آن را به مقصد برساند اما آنها امیدوارند در آینده، ویژگی رانندگی خودران را به این وسایل نقلیه اضافه کنند.

بر خلاف هلیکوپتر‌های معمولی که یک وسیله‌ی نقلیه لوکس محسوب می‌شوند، تاکسی پرنده جدید اوبر قرار است اقتصادی باشد تا افراد معمولی هم بتوانند از آن استفاده کنند. به گفته‌ی مدیر عامل جدید اوبر یکی از راه‌ها این است که هزینه هر سفر بین ۴ سرنشین مختلف تقسیم شود و درواقع هزینه‌ی این سرویس برای هر نفر ۲۵ درصد کاهش پیدا کند. علاوه بر این کمپانی مذکور سعی کرده از طریق همکاری با ناسا، قدم اول را در کنترل ترافیک هوایی بردارد تا در رقابت‌های بعدی برنده باشد.

 

تماشا کنید: جابجایی ده هزار مسافر با تاکسی‌های هوایی Volocopter چگونه ممکن خواهد شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی