ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Y3 2018
تکنولوژی

هواوی از موبایل اقتصادی Y3 2018 با اندروید گو رونمایی کرد

هواوی امروز نخستین گوشی مبتنی بر اندروید گو خود را معرفی کرد که مدل ۲۰۱۸ موبایل اقتصادی Y3 محسوب می شود. این اسمارت فون با ابعاد ۱۴.۴ در ۷.۳ در ۰.۹ سانتی متر و وزن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۱

هواوی امروز نخستین گوشی مبتنی بر اندروید گو خود را معرفی کرد که مدل ۲۰۱۸ موبایل اقتصادی Y3 محسوب می شود.

این اسمارت فون با ابعاد ۱۴.۴ در ۷.۳ در ۰.۹ سانتی متر و وزن ۱۸۰ گرمی از نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل بهره می برد که تراکم پیکسلی چندان چشم نوازی را برای کاربر به ارمغان نخواهد آورد.

از نظر سخت افزاری نیز هواوی ترجیح داده به جای اسنپدراگون سراغ نمونه های ارزان قیمت تر برود و به همین خاطر چیپست مدیاتک MT6737 با پردازنده ۴ هسته ای Cortex-A53 و معماری ۶۴ بیتی ۲۸ نانومتری را برای آن در نظر گرفته که سرعت کلاک ۱.۳۵ گیگاهرتزی را به ارمغان می آورد.

چیپست مذکور در کنار ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته که امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه اکسترنال وجود دارد.Y3 2018

دوربین اصلی Y3 2018 از سنسوری ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/2.0 بهره می برد که در سمت راست آن فلش LED قرار دارد. در پنل جلو هم دوربین سلفی با سنسور دو مگاپیکسلی تعبیه شده که چندان نمی توان روی کیفیت تصاویر آن حساب باز کرد.

از دیگر قابلیت های این موبایل می توان به جک هدفون ۳.۵ میلی متری، پشتیبانی از دو سیم کارت 4G LTE اشاره کرد. وظیفه تامین انرژی نیز برعهده باتری ۲۲۸۰ میلی آمپر ساعتی قرار خواهد داشت.

Y3 2018 در رنگ های خاکستری و طلایی عرضه می شود اما هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت آن ارائه نشده، با این وجود با توجه به اقتصادی بودن و مشخصات سخت افزاری آن بعید است خرید آن مستلزم صرف هزینه زیادی باشد.

هدف گوگل از توسعه اندروید گو ارائه جدیدترین قابلیت های پلتفرم موبایلش به آن دسته از کاربرانی است که توانایی خرید مدل های پرچمدار را ندارند.

تماشا کنید: کیفیت فیلمبرداری دوربین هواوی نوا 3e

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • nioosha movaseghi
    nioosha movaseghi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه:
    هوآوی جدیدترین تولید کننده‌ای است که به اتحاد اندروید GO پیوسته و با ارائه Y3 2018 رسما این خبر را تایید کرد. نماینده هوآوی در دنیای اندروید GO به یک نمایش‌گر ۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰×۸۵۴ پیکسل و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LED مجهز است. پردازش این گوشی بر عهده چیپ مدیاتک MT6737 به همراه یک گیگابیت رم است و حافظه داخلی آن نیز ۸ گیگابایت است که میتوان با کارت حافظه آن را تا 128 گیگا بایت ارتقا داد. Y3 جدید از دوسیم‌کارت، کارت حافظه جانبی و 4G LTE پشتیبانی می‌کند و یک باتری ۲۲۸۰ میلی آمپر ساعتی وظیفه تامین انرژی آن را برعهده دارد. از معدود دستگاه هایی است که از Project Treble پشتیبانی می کند. با در نظر گرفتن اینکه به نسبت قیمتی که برای آن در نظر گرفته خواهد شد، مشخصات نسبتا مناسبی دارد خریداری آن می تواند بهترین گزینه موجود در بازار بیان می شود.

  • mishkavoo
    mishkavoo | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    گوگل، اندروید گو را نسخه ای سبک وزن از اندروید O می داند که البته به گونه ای طراحی شده تا روی موبایل هایی با 1 گیگابایت یا حتی 512 مگابایت حافظه رم به اجرا درآید. از این به بعد، تمام موبایل هایی که 1 گیگابایت حافظه رم یا کمتر داشته باشند، به صورت خودکار اندروید گو را اجرا می کنند. علاوه بر دستکاری این سیستم عامل برای سازگاری با حافظه های کمتر، اپلیکیشن های پلی استور گوگل هم برای اجرای روی سخت افزارهای ضعیف تر بهینه می شوند. همین قضیه باعث میشود تا مصرف باتری و اینترنت دیتا برای این مدل به طرز خارق العاده ای بهینه شود و آن را به یک گوشی تمام عیار و کارایی برای مصارف سنگین روزانه تبدیل کند. در واقع، مدیریت دیتا یکی از مهم ترین قابلیت های سیستم عامل سبک وزن گوگل است. همین طور باعث میشود تا فضای کمتری اشغال شود و هنگام بازی یا اجرای سایر برنامه ها هنگی یا لگ ایجاد نشود.

  • behzad.h
    behzad.h | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    صد دلار که باشه میشه هشتصد ? پول همینم نداریم

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    وای ۳ ۲۰۱۷ الان ۶۰۰ تومنه ، اینم حتما یه تومن خواهد بود

  • Mahdi Farahani
    Mahdi Farahani | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    با این وضع اقتصادی باید همین اشغالارو بخریم تازه اگه پولمون برسه به همینام

مطالب پیشنهادی