ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی ZTE تحریم های آمریکا
تکنولوژی

کمپانی ZTE فعالیت های تولیدی خود را به حالت تعلیق درآورد

به دنبال تحریم کمپانی چینی ZTE و ممنوع شدن همکاری کمپانی های آمریکایی با این شرکت از سوی دولت آمریکا این موبایل ساز چینی با بحرانی جدی مواجه شده است. بر همین اساس و به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

به دنبال تحریم کمپانی چینی ZTE و ممنوع شدن همکاری کمپانی های آمریکایی با این شرکت از سوی دولت آمریکا این موبایل ساز چینی با بحرانی جدی مواجه شده است. بر همین اساس و به منظور حفظ موجودیت کمپانی، مقامات طی بیانیه ای توقف کلیه فعالیت های عملیاتی این شرکت را اعلام کردند.

در بیانیه مذکور تاکید شده که این به معنی پایان کار موبایل ساز چینی نیست و آنها آن مقدار پول نقد در حساب های خود دارند تا بتوانند در این دوره «خواب مصنوعی» بدنه شرکت را از خطر فروپاشی حفظ نمایند.

در بیانیه ZTE آمده که آنها در این فرصت مذاکرات فشرده خود با مقامات دولتی آمریکا برای حل و فصل موضوعات و منصرف ساختن آنها از تصمیم پیشین خود برای ممنوعیت فعالیت برند چینی در خاک این کشور را ادامه خواهند داد.

کمپانی ZTE تحریم های آمریکا

 

مسئله اینجاست که تحریم این شرکت فقط به معنی ممنوعیت ورود محصولات آن به بازار ایالات متحده نیست، بلکه هیچ کدام از برندهای آمریکایی نیز حق همکاری با ZTE را نخواهند داشت. بدین ترتیب این شرکت علاوه بر این که امکان استفاده از چیپ های تولیدی برندهایی چون کوالکام و Dolby را در محصولات خود از دست داده، بلکه احتمالاً از این پس دیگر نمی تواند از سیستم عامل اندروید نیز روی محصولات خود استفاده نماید.

در این میان البته همه خبرها برای برند چینی ناگوار نیست. در طی هفته جاری اعلام شد که در عوض کوالکام، چیپ ساز تایوانی یعنی مدیاتک اجازه یافته تا وظیفه تامین چیپ های مورد نیاز موبایل های ZTE را بر عهده بگیرد.

ماجرای تحریم این شرکت از یک سال پیش و زمانی آغاز شد که وزارت خزانه داری آمریکا چینی ها را متهم به همکاری غیر قانونی با دو کشور ایران و کره شمالی کرد. حال پس از گذشت حدود یک سال و عدم پایبندی ZTE به شروط مطرح شده از جمله اخراج بیش از ۳۵ کارمند عالی رتبه کمپانی که در معملات غیر قانونی این شرکت با کشورهای مذکور دخالت داشته اند، تحریم های دولت ایالات متحده به مرحله اجرا درآمدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به غلط کردن افتاد? ?

مطالب پیشنهادی