ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام بعد از دو سال، یک چیپست جدید برای ساعت های هوشمند می سازد

از زمانی که آخرین چیپست کوالکام برای ساعت های هوشمند عرضه شد دو سال می گذرد و به همین خاطر، بسیاری تصور می کردند که این کمپانی، از خیر بازار این دیوایس ها گذشته است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

از زمانی که آخرین چیپست کوالکام برای ساعت های هوشمند عرضه شد دو سال می گذرد و به همین خاطر، بسیاری تصور می کردند که این کمپانی، از خیر بازار این دیوایس ها گذشته است. اما ظاهراً این گمانه زنی ها اشتباه بوده اند و کوالکام اخیراً تایید کرده چیپست جدیدش برای ساعت های هوشمند را طی پاییز آتی عرضه خواهد کرد.

کوالکام می گوید در فصل پیش از کریسمس، بسیاری از تولیدکنندگان ساعت های هوشمند مبتنی بر Wear OS به این چیپست دسترسی خواهند داشت و محصولاتی مجهز به آن را روانه بازار می کنند. برخلاف چیپست های قبلی که مدلی صرفاً دستکاری شده از چیپست های موبایل بودند، چیپست جدید کوالکام «از نو ساخته می شود».

این پلتفرم نخستین چیپستی است که به صورت خاص برای نیازهای ساعت های هوشمند توسعه می یابد و ظاهراً در چند مدل به دست تولیدکنندگان می رسد تا از میان آنها انتخاب داشته باشند. همه مدل ها به وای فای و بلوتوث مجهز هستند اما برخی از آنها از GPS و LTE نیز پشتیبانی می کنند.

کوالکام

به نظر می رسد که کوالکام از زمان عرضه آخرین چیپست خود برای ساعت های هوشمند، مشغول همکاری با گوگل بوده و چیپست جدیدش را براساس ویژگی هایی که مورد اقبال عمومی قرار گرفته یا نگرفته اند طراحی کرده است. کوالکام اضافه کرده که این چیپست باعث می شود ساعت هوشمند شما حتی هنگامی که با آن تعامل ندارید بسیار خوش منظر به نظر برسد و به همین خاطر انتظار می رود که استقبال بیشتری از ساعت برندهای فشن مثل Michael Kors و Kate Spade شود.

از آن جایی که این قابلیت در نهایت به مصرف بیشتر باتری منجر خواهد شد، چیپست جدید کوالکام به گونه ای طراحی شده که باعث افزایش عمر باتری شود. عمر باتری بیشتر همچنین به این معناست که سنسورهای ضربان قلب، پایشگرهای حرکت و سایر قابلیت های موجود در دیوایس های پایشگر سلامتی برای مدت بیشتری قادر به همراهی شما هستند.

در نهایت نیز کمپانی غول حوزه نیمه هادی می گوید که پلتفرم جدیدش می تواند به ساخت ساعت های کوچکتر منجر شود اما متاسفانه جزییات بیشتری در این باره اعلام نشده و باید تا رونمایی رسمی کوالکام منتظر باقی بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MarShaL
    MarShaL | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    حالا این چند دلاره؟

مطالب پیشنهادی