ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

CyberCaliphate
تکنولوژی

هکرهای روس خانواده نظامیان آمریکایی را به مرگ تهدید کرده بودند

چند سال قبل گروهی از هکرهای داعشی با ارسال پیام به همسران نظامیان آمریکایی آنها را به قتل تهدید کردند، حالا اما مشخص شده این افراد داعشی نبوده اند. ارسال پیام های تهدید به مرگ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

چند سال قبل گروهی از هکرهای داعشی با ارسال پیام به همسران نظامیان آمریکایی آنها را به قتل تهدید کردند، حالا اما مشخص شده این افراد داعشی نبوده اند.

ارسال پیام های تهدید به مرگ توسط گروهی به نام CyberCaliphate برای همسران نظامیان منجر به راه افتادن موجی از هشدار و محکومیت داعش در رسانه های آمریکایی شد.

اخیرا «آسوشیتدپرس» به شواهدی دست یافته که حاکی از ارتباط نزدیک بین گروه مذکور با هکرهای Fancy Bear است که سابقه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری و افشای ایمیل های «جان پودستا»، رئیس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون را نیز در کارنامه دارند.CyberCaliphate زنانی که پیام های تهدیدآمیز را دریافت کرده بودند سابقه فعالیت علیه داعش در شبکه های اجتماعی یا مصاحبه با رسانه ها را داشته اند. متن یکی از این پیام ها بدین شرح است:

در حالی که رییس جمهور شما و همسرت در حال کشتن برادران ما در سوریه، افغانستان و عراق هستند ما سراغ شما می آییم. همه چیز را درباره تو، همسر و بچه هایت می دانیم و بیش از آنچه که تصورش را بکنید به شما نزدیکیم. ولنتیان خونینی داشته باشی.

یکی از زنان که «آنجلا ریکتس» نام دارد درباره این شواهد می گوید:

به هیچ عنوان به ذهنم خطور نمی کرد که این تهدیدات کار روس ها باشد. این مساله موذیانه و در عین حال مضحک به نظر می رسد.

بر این اساس Fancy Bear نیز در همان زمان به دنبال نفوذ به ایمیل این گروه از زنان  بوده است. این دو گروه همزمان اهداف مشابهی را در فرانسه هدف قرار داده اند که شامل نفوذ به ایستگاه تلویزیونی و نمایش لوگوی CyberCaliphate می شود. در همان زمان برخی مقامات فرانسوی از توانایی داعش برای اجرای چنین حملاتی ابراز تردید کرده بودند.

هدف این دو گروه از تهدید خانواده نظامیان و اقدامات دیگر، تحریک آمریکایی ها و داعش علیه هم بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Iman Mgh
    Iman Mgh | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تیتر زرد

مطالب پیشنهادی