ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل Lookout
تکنولوژی

گوگل با اپلیکیشن Lookout به یاری نابینایان می‌شتابد

گوگل می‌خواهد با ساخت یک اپلیکیشن، به میلیون‌ها فرد نابینا یا کم‌بینا در سراسر جهان کمک کند که راحت‌تر مسیر خانه و محل کار خود را پیدا کنند. در جریان کنفرانس I/O که دیروز برگزار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

گوگل می‌خواهد با ساخت یک اپلیکیشن، به میلیون‌ها فرد نابینا یا کم‌بینا در سراسر جهان کمک کند که راحت‌تر مسیر خانه و محل کار خود را پیدا کنند. در جریان کنفرانس I/O که دیروز برگزار شد، غول موتورهای جستجو از نقشه‌های خود برای ارائه یک اپ اندرویدی به نام Lookout پرده برداشت که امسال در پلی‌‌استور آمریکا منتشر می‌شود.

اپلیکیشن Lookout طوری طراحی شده که کاربر نابینا یا کم‌بینا، باید گوشی اندرویدی را دور گردن خود آویزان کرده یا در جیب پیراهنش بگذارد و دوربین اصلی هم رو به جلو باشد. در این حالت اپلیکیشن می‌تواند اشیاء را تشخیص داده و با راهنمایی‌های صوتی، فرد نابینا را در جریان محیط اطراف قرار بدهد و او را از خطرات احتمالی محفوظ نگه دارد.

به عنوان مثال، Lookout می‌تواند به فرد نابینا بگوید که وارد اتاق نشیمن یا سرویس بهداشتی شده و این که چه وسایلی دور و بر او قرار دارند. نکته عالی این که اپلیکیشن قادر به خواندن نوشته‌های روی در و دیوار و یا کتاب و روزنامه‌ها هم هست که مطمئنا برای نابینایان بسیار کاربردی خواهد بود.

به گفته گوگل، Lookout طوری طراحی شده که در حالت آفلاین هم وظایفش را انجام بدهد و به لطف یادگیری ماشینی، به مرور زمان در کشف علایق کاربر و ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر به او بهتر و بهتر خواهد شد.

گفتنی است Lookout اولین اپلیکیشنی نیست که برای نابینایان یا کم‌بینایان عرضه می‌شود. اکتبر سال گذشته اپی به نام Be My Eyes روانه دیوایس‌های اندرویدی شد که فرد نابینا از طریق آن می‌تواند با یک نفر داوطلب ارتباط برقرار کرده و از آن شخص برای انجام کارهای روزانه‌اش درخواست کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا دمشون گرم که به فکر هر محدودیتو و اقلیتی هست

مطالب پیشنهادی