ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بی ام و M5 COMPETITION 2019 رسما معرفی شد؛ قوی ترین محصول تاریخ بی ام و

نسل فعلی بی ام و M5 که با کد F90 خوانده می شود به لطف تغییراتی همچون سیستم چهارچرخ متحرک که به حالت محور متحرک عقب نیز مجهز شده است و قوای 600 اسب بخاری، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

نسل فعلی بی ام و M5 که با کد F90 خوانده می شود به لطف تغییراتی همچون سیستم چهارچرخ متحرک که به حالت محور متحرک عقب نیز مجهز شده است و قوای 600 اسب بخاری، توانسته دل بسیاری از عشاق این برند را ببرد و توجه های بسیاری را به خود جلب کرده است و از آن به عنوان یکی از بهترین سدان های پرفورمنس فعلی بازار یاد می شود.

اما بی ام و زیر مجموعه آن یعنی بخش M به این هم راضی نبوده است و به تازگی مدل قدرتمندتر با قابلیت های بیشتر تحت نام Competition را معرفی کرده است.

نسل قبلی بی ام و به صورت یک پکیج اضافه به مدل Competition تبدیل می شد که برای این خودرو اسب بخار بیشتر و تنظیمات حرفه ای تر در بخش فرمان و سیستم تعلیق را به همراه خود داشت. اما بی ام و برای نسل جدید تصمیم گرفته تا این مدل را بیش از پیش به نسبت نسخه عادی تمییز دهد، همانگونه که چند هفته پیش نیز از مدل Competition M2 رونمایی کرد.

در هر صورت این سوپر سدان از همان موتور 4.4 لیتری V-8 تویین توربو قدرت می گیرد که حال توانایی تولید 617 اسب بخار قدرت در حداکثر دور 6000 rpm را دارا است. در واقع شاهد افزایش 17 اسب بخاری به نسبت مدل معمولی هستیم. در بخش گشتاور شاهد تغییری نیستیم و گشتاور موتور همچنان معادل 750 نیوتن متر است. اما این گشتاور در بازه بزرگ تری در دسترس قرار دارد.

بین 1800 تا 5860 rpm. همچنین جعبه دنده 8 سرعته خودکار نیز به طور اختصاصی برای این مدل تیون شده است. با این تغییرات این سوپر سدان در عرض تنها 3.1 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. با توجه به این که ما پیش از این با مدل فعلی M5 در عرض تنها 3 ثانیه به این سرعت رسیدیم. احتمالا شتاب زیر 3 ثانیه در دسترس باشد.

سیستم اگزوز خودرو نیز بسته به حالت رانندگی تن مخصوص به خود را به گوش شما خواهد رساند. سیستم تعلیق خودرو نیز دستخوش تغییراتی بوده است و حال به طور کلی 5 میلیمتر کاهش ارتفاع به نسبت مدل معمولی M5 را تجربه کرده است.

تغییر در زوایا کمبر در محور جلویی، آنتی رول بار محکم تر در بخش تعلیق عقب و تغییر مکان آنتی رول بار محور جلویی و...از دیگر تغییرات در بخش سیستم تعلیق به غایت پیچیده این خودرو است. سیستم ترمز خودرو در جلو به صورت استاندارد از نوع 6 پیستونه است.

این کلیپر از نوع ثابت است. ترمزهای کربن سرامیکی نیز به صورت یک آپشن اضافه قابل انتخاب خواهند بود.

رینگ های 20 اینچی M که با لاستیک به سایز 275/35R20 در جلو و 285/35/R20 در عقب پوشیده شده اند.

در بخش ظاهری برای این که خودرو به نسبت مدل معمولی متمایز شود. از رنگ مشکی در آیینه ها، اسپویلر عقب، تریم پنجره ها، دستگیره درب ها استفاده کرده است.

تغییرات در داخل اتاق تنها به استفاده از کمربند با تریم M و استفاده از لوگو و رنگ آمیزی متفاوت در چند بخش داخل اتاق است.

با توجه به علاقه بیش از حد ما به M5 فعلی، بی صبرانه منتظر این مدل خواهیم ماند و باید دید که این سوپر سدان با این تغییرات حتی بهتر از مدل فعلی شده است یا خیر. قیمت این مدل 110.995 دلار اعلام شده است. مدل معمولی M5 103.595 دلار قیمت دارد.

مطلب مقایسه بی ام و M5 با مرسدس بنز E63 S را در اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yosof
    yosof | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فکرنکنم شتابش ۳ باشه.درهرحال اعجوبه ای هست برا خودش

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چقدر خوبهه، چقدر دوس داشتنییییی ? ? ?

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آرزوی داشتنشو دارم ، بسیار زیباست ، رخ خشنی هم داره

مطالب پیشنهادی