ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی اکسپریا XZ2 از تست مقاومت سربلند بیرون آمد [تماشا کنید]

سونی امسال قماری بزرگ کرد. بعد از مدت های طولانی، این کمپانی ژاپنی تصمیم به ایجاد تغییرات بنیادین در زبان طراحی موبایل های پرچمدار خود گرفت. اما این تغییرات احتمالاً آن چیزی نبودند که طرفداران ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

سونی امسال قماری بزرگ کرد. بعد از مدت های طولانی، این کمپانی ژاپنی تصمیم به ایجاد تغییرات بنیادین در زبان طراحی موبایل های پرچمدار خود گرفت. اما این تغییرات احتمالاً آن چیزی نبودند که طرفداران می خواستند؛ خصوصاً با در نظرگیری افزایش قطر دیوایس ها.

اما تغییرات به وجود آمده در طراحی، احتمالاً مزایای خاص خود را نیز داشته است. زک نلسون، یوتوبر معروف که با نام JerryRigEverything نیز شناخته می شود اخیراً به بررسی مقاومت موبایل اکسپریا XZ2 پرداخته و نتایج، از آن چیزی که انتظار دارید بهتر است.

سونی در پرچمدار جدیدش از طراحی ساندویچی فلز-شیشه-فلز استفاده کرده و بخش پشتی دستگاه به شکل محسوسی خمیده شده است؛ در واقع همین خمیدگی است که قطر اسمارت فون را افزایش داده است.

در پشت و جلوی اکسپریا XZ2 از لایه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش ناشی از برخورد کلید، سکه و حتی تیغه از خود نشان می دهد. البته حسگر اثر انگشت تعبیه شده روی پنل پشتی به راحتی خط می افتد اما بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد. گفتنی است که سونی کماکان به استفاده از پنل LCD تمایل نشان داده که نسبت به پنل های OLED، مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد.

بعد از این ها، در تست خم شدن دستگاه است که اکسپریا XZ2 حقیقتاً به چالش کشیده می شود. طراحی جدید و استفاده از مواد متفاوت سبب شده که اکسپریا XZ2 برخلاف مدل های قبلی واقعا در برابر خم شدگی مقاوم باشد و این موضوع نشان می دهد که حداقل از نظر مقاومت دستگاه، سونی به فرمول موفقیت آمیزی در طراحی دست پیدا کرده.

بدیهی است که مقاومت خوب، لزوماً به معنای موفقیت تجاری یک دستگاه نیست. البته علی رغم مشکلات فراوان در واحد موبایل و فروش کمتر از انتظار اسمارت فون ها، سونی همچنان به این تجارت متعهد است و آن را همچون دروازه ای برای دستیابی به سایر جاه طلبی های تکنولوژیک خود می بیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • darksider
    darksider | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    با این همه ضخامت و حاشیه میخواد مقاومت نداشته باشه؟ والا خنده داره

  • shima
    shima | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سونی آشغال ساز حلبی کهنه

  • behzad.h
    behzad.h | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اپلیکیشنو سال به سال بروزرسانی میکنید؟

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مهندسی فوق العاده شاید مثلا باب میل متعصبین که با اشغالای کره ایی بزرگ شدن نباشه اما عالیه و رنگ سفید و سورمه اییش بسیار زیبا صفحه نمایشم که نورش با اینکه پایینه خیلی عالیه دوربین در بهترین جای ممکنه دلیلش و میتونید در گوگل بخونید همه چیزش خیلی خوبه اما مقاومت عالیه همون حس بادوام بودن جنسهای مرغوب و میده و تا ۵ سال کم کم گوشیه و به روز میشه در یه سایت خوندم که دو هستش غیر فعاله و در بروز رسانی اندروید ۹ فعال میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی