ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تونل Boring سیستم حمل نقل ایلان ماسک
تکنولوژی

ماسک از تکمیل نخستین تونل کمپانی Boring در زیر شهر لس آنجلس خبر داد

کمپانی Boring یکی از شرکت هایی است که ایلان ماسک مالکیت آن را در اختیار دارد. ایده تاسیس کمپانی مذکور ایجاد تونل هایی در زیر شهرها برای انتقال سریع مسافران به روشی کاملاً نوین است. حال ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

کمپانی Boring یکی از شرکت هایی است که ایلان ماسک مالکیت آن را در اختیار دارد. ایده تاسیس کمپانی مذکور ایجاد تونل هایی در زیر شهرها برای انتقال سریع مسافران به روشی کاملاً نوین است. حال طبق اعلام ماسک نخستین تونل این شرکت در شرف بهره برداری است.

تونل مذکور قرار است نقاط مختلف شهر لس آنجلس از جمله مقر اصلی شرکت اسپیس اکس در Hawthorne را به فرودگاه بین المللی این شهر متصل سازد.

ماسک در پست تازه خود در صفحه اینستاگرامش علاوه بر اشتراک گذاری ویدیویی که تونل تقریباً آماده را به تصویر می کشد، اعلام کرده است که Boring در حال طی مراحل قانونی جهت کسب مجوز تردد عمومی در تونل مذکور است و تا چند ماه دیگر امکان استفاده رایگان عموم از این مسیر حمل و نقلی جدید و خودروهای های ویژه الکتریکی آن فراهم خواهد شد.

تونل Boring سیستم حمل نقل ایلان ماسک

البته در زمان تکمیل شدن شبکه تونل ها، مسافران برای استفاده از آنها می بایست هزینه پرداخت کنند، اما ماسک وعده داده که رقم دریافتی کمتر از بلیط اتوبوس ها در لس آنجلس باشد.

نکته جالب در خصوص تونل های Boring آن است که علاوه بر خودروهای اختصاصی، امکان ورود خودروهای شخصی نیز به تونل های مذکور وجود دارد. البته پیش از این اعلام شده بود که مسافرین سوار بر پادهای خود Boring نسبت به خودروهای شخصی ارجهیت خواهند داشت و امکان دارد ورود دیگر خودروها در برخی زمان ها به این تونل ها ممنوع شود، اما ماسک در پست اخیر خود این مسئله رد کرده و تنها اعلام داشته که اولویت آنها خدمات رسانی به مسافرین پیاده است.

لس آنجلس تنها شهری نخواهد بود که از سامانه جدید حمل و نقلی کمپانی مذکور بهره می برد، بلکه همین حالا مراحل اجرایی احداث تونل مابین شهرهای نیویورک و واشینگتن دی سی نیز آغاز شده است. طبق برنامه حفر مسیر مابین سانفرانسیسکو و لس آنجلس نیز از سال آینده میلادی شروع می شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • shayaniraj
    shayaniraj | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو ایران مترو داغونه فقط تهران و مشهد خط مترو دارن همشم بعضی ایستگاه ها و خطوطش تعطیله

  • pouri
    pouri | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    متروی اهواز ۱۵ سال پیش استارت ساختشو زدن .....هزور هیچ قلطی نکردن....

  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بخاطر اینه که شرکت خصوصیه
    سودش توی اینه که زود آماده بشه که بتونه ازش درآمد کسب کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی