ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد سرشار انویدیا از نینتندو سوییچ و ارزهای رمزپایه

انویدیا اخیراً گزارش خود از سه ماهه ابتدایی سال مالی 2019 را منتشر کرده و خبر از دستیابی به درآمد 3.21 میلیارد دلاری داده که 66 درصد از درآمد 1.94 میلیارد دلاری در همین بازه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

انویدیا اخیراً گزارش خود از سه ماهه ابتدایی سال مالی 2019 را منتشر کرده و خبر از دستیابی به درآمد 3.21 میلیارد دلاری داده که 66 درصد از درآمد 1.94 میلیارد دلاری در همین بازه زمانی طی سال گذشته بیشتر است. افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی مبتنی بر پردازشگرهای گرافیکی یکی از فاکتورهای کلیدی در دستیابی به این درآمد بوده اما نقش گیمینگ و استخراج ارزهای رمزپایه را نیز نباید دست کم گرفت.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در بیانیه تازه خود می گوید «ما سه ماهه ای قدرتمند با رشد روی تمام پلتفرم ها داشتیم. تجارت دیتاسنتر ما به رکوردی دیگر دست پیدا کرد و گیمینگ هم قدرتمند باقی ماند.»

در حال حاضر گیمینگ با اختلاف فراوان، بزرگ ترین بازاری است که انویدیا در اختیار دارد. انویدیا به تنهایی از این حوزه که پردازشگرهای گرافیکی جیفورس جی‌تی‌ایکس و چیپ های تگرا (که در کنسول نینتندو سوییچ به کار گرفته شده اند) را شامل می شود، درآمدی 1.72 میلیارد دلاری داشته که 68 درصد از درآمد 1.03 میلیارد دلاری سه ماهه نخست سال پیش بیشتر است.

در بخشی از گزارش مالی انویدیا گفته می شود:

رشد کارت های گرافیک گیمینگ ناشی از تقاضا برای دستیابی به بهترین تجربه در مسابقات eSports، ژانر بتل رویال و بازی های کلان بودجه سینماتیک است. درآمد تجارت پردازنده های تگرا -که چیپست کنسول گیمینگ نینتندو سوییچ را شامل می شود- 442 میلیون دلار بوده و 33 درصد از سال پیش بیشتر است.

اگرچه کارت های گرافیک انویدیا به سرعت به فروش می روند، تجارت دیتاسنتر انویدیا سریع ترین رشد را در قیاس با سایر تجارت ها داشته است. انویدیا با رشد 71 درصدی نسبت به سال پیش، به رکورد درآمد 701 میلیون دلاری از دیتاسنترها رسید.

گفتنی است که پردازشگرهای گرافیکی انویدیا برای دیتاسنترها، به مراتب از مدل های مخصوص مصرف کنندگان گران قیمت تر هستند. به عنوان مثال پردازشگر DGX-2 با قیمت 400 هزار دلار فروخته می شود. بنابراین کافیست انویدیا تنها با چند کمپانی فعال در زمینه هوش مصنوعی همکاری کند تا رشدی چشمگیر در درآمد داشته باشد.

در نهایت استخراج ارزهای رمزپایه هم حوزه ای مهم برای انویدیا تلقی می شود. مدتی است که استخراج گران از کارت های گرافیک این کمپانی برای دستیابی به ارزهایی مثل اتریوم استفاده می کنند و همین موضوع، باعث کمبود سخت افزار در بازار و افزایش شدید قیمت ها شد. البته گفتنی است که اشتیاق دیوانه وار به استخراج این ارزها حالا فروکش کرده و برای نخستین بار طی یک سال اخیر، انویدیا قادر به ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی