ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سازندگان موبایل را به ارائه منظم آپدیت های امنیتی اندروید مجبور می‌کند

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، مدیر واحد امنیت اندروید، دیوید کلایدرماخر به صحبت درباره تغییرات به وجود آمده در امنیت اندروید P پرداخت. طبق معمول، سخنرانی او با اشاره به راهکارهایی شروع شد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، مدیر واحد امنیت اندروید، دیوید کلایدرماخر به صحبت درباره تغییرات به وجود آمده در امنیت اندروید P پرداخت. طبق معمول، سخنرانی او با اشاره به راهکارهایی شروع شد که گوگل به کمک آنها، ارائه به روزرسانی های اندروید را برای تولیدکنندگان دیوایس های موبایل تسهیل کرده است؛ راهکارهایی مثل پروژه Treble.

حالا به نظر می رسد که گوگل در حال برداشتن گام هایی بلندتر در این راستا بودخ و قصد دارد با ایجاد تغییراتی در قراردادهای همکاری خود با تولیدکنندگان موبایل، آنها را به عرضه مداوم و منظم پچ های امنیتی مجبور کند.

در حال حاضر جزییات بیشتری درباره قانون جدید گوگل در قبال پچ های امنیتی در دسترس نیست و سوالات زیادی وجود دارد؛ به عنوان مثال این آپدیت ها باید هر چه مدت یک بار از راه برسند و اینکه گوگل چطور قادر به بررسی عملکرد تولیدکنندگان در ارائه منظم به روزرسانی ها خواهد بود؟

اینطور که از شواهد امر به نظر می رسد، گوگل می خواهد یکی از مشکلاتی که از زمان عرضه نخستین ورژن از اندروید دامن گیر این سیستم عامل بوده را برطرف کند: چند دستگی. در واقع با پروژه Treble و تلاش های کنونی گوگل برای اجبار تولیدکنندگان به ارائه به روزرسانی های مداوم، به نظر می رسد که اهالی مانتین ویو نگران امنیت مصرف کنندگان هستند و می خواهند که تمام کاربران این سیستم عامل، از آخرین به روزرسانی های امنیتی بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خود گوگل میگه فقط در این راه دراز تنها سونی و اچ تی سی موفق بودن و هستن فقط حیف به خاطر بنجل فروشان و سود سرشار بعضی برندها که به جیب دلالان میدن این دو برند در مبایل ضعیف شدن واقعا حیف

  • ?️
    ?️ | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا باید این کار را بکند. آپدیت های ios برای همه گوشی های اپل ارائه می‌شود
    ولی تولید کنندگانی مثل سامسونگ برای این که مشتری مجبور به تعویض گوشی بشود بعد از مدتی اصلا آپدیت اندروید را نمی دهند!

  • فواد قبله
    فواد قبله | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    امیدواریم

مطالب پیشنهادی