ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون‌های جدید از فناوری نمایشگر مشابه ال جی G7 ThinQ بهره خواهند برد

همان طور که احتمالاً می دانید کمپانی اپل قصد دارد امسال مدل جدیدی از آیفون را با نمایشگر 6.1 اینچی و طراحی مشابه با آیفون 10 روانه بازار کند که از فناوری LCD بهره برده ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

همان طور که احتمالاً می دانید کمپانی اپل قصد دارد امسال مدل جدیدی از آیفون را با نمایشگر 6.1 اینچی و طراحی مشابه با آیفون 10 روانه بازار کند که از فناوری LCD بهره برده و قیمتی در حدود 700 تا 800 دلار خواهد داشت.

در این بین برخی از کارشناسان عقیده دارند نمایشگر آیفون مذکور به فناوری جدید شرکت LG مجهز شده که بعضی از منابع آگاه در خط تولید نیز این خبر را تأیید کرده اند. فناوری مورد بحث که «+MLCD» نام دارد، به تازگی در تلفن هوشمند LG G7 ThinQ به کار گرفته شده و نسبت به نمونه های موجود در بازار از روشنایی بیشتری برخوردار است.

نمایشگر جدید ال‌جی در هر پیکسل از چهار زیرپیکسل استفاده می کند

نمایشگرهای LCD معمولی در هر پیکسل از سه زیرپیکسل سبز، قرمز و آبی بهره می برند و با استفاده از آنها سایر رنگ ها را بازتولید می کنند. اما ال‌جی در فناوری جدید خود یک زیرپیکسل سفید نیز به هر پیکسل اضافه کرده و توانسته از این طریق روشنایی نمایشگر را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. LCD جدید ال‌جی همچنین امکان نمایش گاموت رنگی DCI-P3 را مانند نمایشگر OLED آیفون 10 فراهم می کند؛ قابلیتی که معمولاً در تلویزیون های 4K مشاهده می شود.

البته باید در نظر داشت که چنین اخباری با تایید تنها چند منبع در خط تولید الزاماً به معنی تصمیم نهایی کمپانی و تولید انبوه کالا نیستند؛ اما در صورت استفاده اپل از فناوری مورد بحث، مشتریان قدیمی آیفون که توان خرید مدل های پرچمدار و گران قیمت را ندارند احتمالاً به خرید نسخه ارزان تر ترغیب خواهند شد.

از طرف دیگر پذیرش فناوری +MLCD از سوی اپل برای ال‌جی خبر بسیار خوشحال کننده ای خواهد بود؛ چرا که کمپانی کره ای برای تبدیل شدن به یکی از تأمین کنندگان اصلی اپل تلاش بسیاری کرده و بهره گیری از فناوری انحصاری نمایشگرهای آن در یکی از آیفون های سال 2018، مساوی با افزایش درآمدهای ال‌جی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بهنام
    بهنام | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خب اینکه همون چینش پیکسلیه که سامسونگ چندین ساله توی آمولداش استفاده میکنه!
    حالا این اومده توی ال سی دی استفادش کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی