ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا به دنبال راه اندازی پیست جدید مخصوص تست خودروهای خودران

به تازگی اعلام شده است که تویوتا قصد دارد یک سایت مخصوص تست خودروهای خودران را در ایالت میشیگان امریکا راه اندازی کند. هدف از راه اندازی این پیست جلوگیری از ورود خودروهای خودمختار و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

به تازگی اعلام شده است که تویوتا قصد دارد یک سایت مخصوص تست خودروهای خودران را در ایالت میشیگان امریکا راه اندازی کند. هدف از راه اندازی این پیست جلوگیری از ورود خودروهای خودمختار و خودران به جاده های عمومی و جدا کردن نمونه های آزمایشی فعلی این خودروها از وسایل نقلیه عمومی عنوان شده است. این موضوع به خصوص بعد از تصادف دو ماه پیش یکی از خودروهای خودران اوبر با یک عابر پیاده اهمیت خاصی پیدا کرده و سبب تصمیم تویوتا برای راه اندازی پیست مذکور شده است. حدود ۲ ماه پیش بود که یک خودروی خودران اوبر با یک خانم 44 ساله تصادف و موجب مرگ او شد.

گفتنی است پیست تست تویوتا که در حوالی پارک فناوری و اطلاعاتی میشیگان (MITRP) ساخته خواهد شد شکلی بیضی مانند داشته و دور دریاچه اتاوا امتداد می یابد. این پیست در واقع به نوعی با پارک MITRP ادغام شده و پیاده سازی مسیرهای آن تنها با همکاری مسئولین این پارک امکان پذیر می باشد. در طراحی و پیاده سازی این سایت آزمایشی ۴ لاینه تلاش خواهد شد که شرایطی مشابه با محیط های شلوغ شهری پیاده سازی شده و تشابه محیط آزمایشی با محیط خارج از پیست تا حد مکن رعایت شود.


این سایت جدید که تا ماه اکتبر به روز رسانی و افتتاح خواهد شد مخصوص خودروهایی بوده که تست آن ها در جاده ها و خیابان های عمومی خطرناک محسوب می شود.

تویوتا تا بیش از 18 مارس هیچ خودروی خودرانی را مورد تست و آزمایش قرار نداده بود. پس از آن  که خودروی اوبری که در حالت خودران قرار داشت موجب مرگ یک خانم در ایالت آریزونا شد علاوه بر اوبر، تویوتا نیز تست خودروهای خودران (با حضور راننده) خود را در جاده های عمومی موقتا متوقف کرده و به دنبال یافتن یک راه حل جایگزین رفت. این خودروساز پیش از این فناوری خودران خود را در جاده‌های عمومی ایالت‌های میشیگان و کالیفرنیا آزمایش کرده بود.

تویوتا نیز مانند بسیاری دیگر از کمپانی های خودروسازی به شدت بر روی توسعه خودروهای خودران سرمایه گذاری کرده و به دنبال پیش برد اهداف خود در این زمینه است. این کمپانی امیدوار است که در تاسیسات جدیدی که در میشیگان راه اندازی خواهد شد امکان توسعه وسایل نقلیه مستقلی را که به نوعی تصادف گریز اند میسر باشد. البته سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا خارج از محیط ها و جاده های واقعی و در سایت های مخصوص تست، امکان طراحی و تولید چنین وسایل نقلیه ای و توسعه تکنولوژی های مربوط به ایمنی تا چنین سطح بالایی به صورت عملی وجود دارد؟

رایان ایپستیک، رئیس بخش اتومبیل های خودران تویوتا در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرده است که این پیست جدید به ما انعطاف پذیری را اعطا کرده و امکان سفارشی کردن سناریوها و فرضیه های مربوط به رانندگی خودروهای خودران را فراهم می کند. با این شرایط امید می رود که هرچه سریعتر محدودیت های تکنولوژی از سر راه برداشته شده و یک خودروی خودران تصادف گریز طراحی و تولید شود.

گرچه پیست MITRP از سال ۱۹۶۸ در حوزه تست وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد ولی این اولین بار است که از آن در راستای تست خودروهای خودران و ایجاد شرایط مشابه با خیابان ها و جاده های عمومی کمک گرفته می شود.

پیست MITRP از گذشته دارای یک مسیر آزمایشی بیضی شکل بوده و مسئولین آن موافقت کرده اند تا در راستای ساخت مسیرهای آزمایشی بیشتر برای تویوتا همکاری های لازم را به عمل آورند. به احتمال فراوان این مسیرها به واسطه طراحان و مهندسان ژاپنی تویوتا طراحی خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد منابع مالی و هزینه های پروژه مذکور منتشر نشده و تویوتا نیز اعلام کرده که فعلاً قصد ندارد در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار عموم دهد.

مایک جونز، رئیس MITRP نیز در مصاحبه با خبرگزاری ها ضمن تایید این موضوع عنوان کرده است که از همکاری با تویوتا هیجان زده بوده و بسیار امیدوار است که این طرح نتایج شگفت انگیزی را با خود به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی