ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل بدون حاشیه Lenovo Z5 لنوو
تکنولوژی

طرحی شماتیک از موبایل Lenovo Z5؛ یک بدون حاشیه واقعی

هفته پیش بود که با استناد به تصویری که کمپانی لنوو منتشر ساخت دریافتیم که این شرکت در حال توسعه پرچمداری با بالاترین نسبت نمایشگر به پنل در میان تمام موبایل های تولیدی تا به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

هفته پیش بود که با استناد به تصویری که کمپانی لنوو منتشر ساخت دریافتیم که این شرکت در حال توسعه پرچمداری با بالاترین نسبت نمایشگر به پنل در میان تمام موبایل های تولیدی تا به امروز است. حال روز گذشته طرحی شماتیک از Lenovo Z5 در فضای مجازی انتشار یافته که گفته های پیشین را تایید می کند.

بنا بر گفته یکی از مدیران ارشد کمپانی چینی محصول مورد بحث از نرخ نمایشگر به پنل ۹۵ درصدی برخوردار است. اگر این ادعا را باور کنیم Lenovo Z5 نخستین موبایل تمام صفحه دنیا به معنی واقعی کلمه خواهد بود. به لطف تصویر منتشر شده پرچمدار بعدی لنوو برخلاف بسیاری از موبایل های تازه معرفی شده فاقد بریدگی در بالای نمایشگر خود خواهد بود. این یعنی هیچ عنصر مزاحمی یکپارچگی و یکدستی نمای ظاهری این محصول را خدشه دار نخواهد کرد.

موبایل بدون حاشیه Lenovo Z5 لنووضمناً نوارهای آنتن در حاشیه های بدنه نشان می دهد که لنوو پرچمدار بعدی خود را با بدنه ای از جنس فلز روانه بازار خواهد کرد که این خود خبر خوش دیگری به حساب می آید.

اما سوال اساسی اینجاست که دوربین، بلندگو، سنسورهای مجاورتی و احتمالاً سنسورهای تشخیص چهره در کجای پنل جلویی این موبایل جای خواهند گرفت؟ بلندگوی برقراری تماس احتمالاً درون شکافی بسیار باریک در حاشیه بالایی نمایشگر جای خواهد گرفت. بنابراین شما صدای کاربر را از طریق ارتعاشات خود نمایشگر خواهید شنید.

ضمناً امکان بهره گیری از فناوری القای استخوانی نیز برای رساندن صدای مخاطب به گوش کاربر وجود دارد. کمپانی شارپ از همین تکنیک در جدیدترین نسخه از موبایل های سری Aquos خود استفاده کرده است.

اما در مورد دوربین سلفی. شاید به مانند برخی تولید کننده های چینی دیگر، Lenovo Z5 نیز تنها از یک دوربین با نقش دوگانه برخوردار باشد. به نحوی که در هنگام نیاز توسط یک بخش گردان از بدنه پشتی جدا شده و در مقابل صورت کاربر قرار بگیرد.

موبایل بدون حاشیه Lenovo Z5 لنوو

هنوز سندی بر اثبات هیچ کدام از فرضیات بالا وجود ندارد. ضمن این که با توجه به تصویر رسمی منتشر شده امکان وجود یک بریدگی کوچک در بالای نمایشگر پرچمدار جدید چینی ها منتفی نیست. احتمالاً همه چیز در روز ۱۴ ژوئن برابر با ۲۳ تیر مشخص خواهید و خواهیم دید که جسارت طراحان لنوو حقیقاً تا چه مرحله ای پیش رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دوربین و سنسورا کجا خواهند بود؟

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خب حالا گیرم که خوشگل و بی حاشیه
    خیلی هم شاخ و برنده بهترین طراحی
    اولا که مقاومتش در برابر ضربه چقدره؟
    دوما که به فکر چیزای بدردبخور هم بوده لنوو یا فقط گفته یه چیزی بزنیم چش سامسونگ و اپل درآد؟!

  • yaser ansari
    yaser ansari | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عالیه

مطالب پیشنهادی