ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تماس ویدئویی سه بعدی
تکنولوژی

اوپو و کوالکام برای نخستین بار از فناوری تماس سه بعدی ویدئویی رونمایی کردند

کمپانی چینی اوپو و کوالکام با نمایش نسخه اولیه فناوری تماس ویدئویی سه بعدی از ارائه آن تا سال ۲۰۱۹ خبر دادند. بسیاری از شرکت های فناوری مدعی ایجاد تغییرات عمده توسط فناوری 5G هستند، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

کمپانی چینی اوپو و کوالکام با نمایش نسخه اولیه فناوری تماس ویدئویی سه بعدی از ارائه آن تا سال ۲۰۱۹ خبر دادند.

بسیاری از شرکت های فناوری مدعی ایجاد تغییرات عمده توسط فناوری 5G هستند، با این حال آنچه که به عنوان کاربردهای جدید از آن نام برده می شود برای ما آشنا به نظر می رسند، حالا اما اوپو و کوالکام در پی توسعه قابلیتی هستند که نوآورانه به نظر می رسد.

به گفته اوپو این دو شرکت با بهره گیری از دوربین عمق سنج و مودم سریع 5G قابلیت تماس ویدئویی سه بعدی را تا شش ماه دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

با استفاده از این فناوری تصاویر طرف مقابل در اپلیکیشن های نظیر اسکایپ یا فیس تایم به صورت سه بعدی ترسیم شده و بر اساس زاویه دید مخاطب تغییر خواهد کرد.

راهکار کمپانی چینی ترکیب قابلیت های اسکن سه بعدی دوربین های نوری با مودم های 5G سریع و با تاخیر اندک است که ویدیوهای سه بعدی را بین دستگاه ها رد و بدل می کنند.تماس ویدئویی سه بعدیاین دو شرکت دو روز قبل در «شنژن» چین با استفاده از یک مدل اصلاح شده از موبایل «اوپو R11s» از نمونه اولیه این فناوری رونمایی کرده اند. موبایل مذکور به یک دوربین عمق سنج برای جمع آوری داده های سه بعدی و رنگ از اشیاء هدف با استفاده از RGB مجهز بوده است. این داده ها سپس از طریق اتصال 5G به تبلت گیرنده ارسال شده است.

اوپو مدعی شد که این پروژه گام اول در راستای توسعه قابلیت «واقعیت فراگیر» است که به عنوان شاخه ای از واقعیت مجازی و افزوده بر حضور سه بعدی بر پایه فناوری 5G متمرکز  است.

طرح های این دو شرکت برای ارائه قابلیت مذکور طی شش ماه حاکی از این است که اوپو قصد تعبیه دوربین های نوری سه بعدی و سیستم تماس ویدئویی مذکور را در نخستین موبایل 5G خود دارد که انتظار می رود اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی