ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت موتورولا
تکنولوژی

آیا موتورولا هم در پی ساخت گوشی هوشمند تاشو است؟

ظاهراً موتورولا هم می خواهد گوشی هوشمند تاشو عرضه کند. به تازگی این کمپانی حق اختراع پتنت جدیدی را دریافت کرده که نحوه طراحی یک گوشی هوشمند قابل تبدیل به تبلت را تشریح می کند. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

ظاهراً موتورولا هم می خواهد گوشی هوشمند تاشو عرضه کند. به تازگی این کمپانی حق اختراع پتنت جدیدی را دریافت کرده که نحوه طراحی یک گوشی هوشمند قابل تبدیل به تبلت را تشریح می کند.

درخواست ثبت این پتنت اولین بار در سال 2016 به سازمان جهانی مالکیت فکری (Wipo) ارائه شده و در ماه مارس سال جاری (بهمن تا اسفند سال 96) حق استفاده از آن به موتورولا اعطا شده است.

پتنت موتورولا

مهمترین وجه تمایز طرح موتورولا با سایر ایده های مطرح شده توسط کمپانی های دیگر به یک کاور ویژه آن مرتبط است.

کاور مذکور می تواند از دستگاه محافظت کند و در عین حال می توان از آن به عنوان یک پایه برای قرار دادن گوشی هوشمند نیز بهره برد. همچنین یک قابلیت جالب دیگر  امکان شارژ بیسیم این گجت به واسطه قاب ویژه آن است.

این گوشی هوشمند می تواند باز شده و به عنوان یک تبلت قابل استفاده باشد. هنگامی که دستگاه باز می شود می تواند به صورت تخت روی سطح میز قرار گیرد، قابلیتی که بنا بر ادعای وبسایت ورج سایر نمونه های انعطاف پذیر فاقد آن هستند.

پتنت موتورولا

به این ترتیب به طور خلاصه می توان گفت که گجت مورد بحث می تواند به 3 صورت استفاده شود: گوشی هوشمند، تبلت و در نهایت یک حالت ایستاده روی میز. حالت آخر می تواند در هنگام تماشای محتوای ویدیویی مفید باشد.

قابلیت جالب دیگر امکان ثبت تصاویر دوگانه سه بعدی در حالتی است که دستگاه در حالت تبلت قرار داد. در این حالت دوربین های جلویی و نیز اصلی هر دو در یک سوی این گجت قرار می گیرند و ثبت تصاویر سه بعدی توسط آنها ممکن می شود.

با این حال نمی توان با اطمینان گفت که این پتنت خلاقانه موتورولا به تولید گوشی هوشمند تاشو قابل تبدیل به تبلت منجر خواهد شد یا خیر.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به لپ تاپ هیبریدی سرفس بوک 2 مایکروسافت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی