ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی بلاک چین فیسبوک
تکنولوژی

تب توسعه پول مجازی به فیسبوک هم رسید

چند روز قبل فیسبوک خبر از قصد خود برای راه اندازی بخش ویژه تحقیق و توسعه بلاکچین داده بود. اکنون گزارش شده که این شبکه اجتماعی قصد دارد از رمزپول ویژه خود رونمایی کند تا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۵

چند روز قبل فیسبوک خبر از قصد خود برای راه اندازی بخش ویژه تحقیق و توسعه بلاکچین داده بود. اکنون گزارش شده که این شبکه اجتماعی قصد دارد از رمزپول ویژه خود رونمایی کند تا به این ترتیب امکان پرداخت الکترونیکی را برای کاربران خود در سراسر جهان فراهم کند.

بلاکچین یک سیستم نگه داری اطلاعات غیر متمرکز است که می تواند بسیاری از مشکلات فعلی پلتفرم های فیسبوک را حل کند. از جمله این بخش ها می توان به بخش فروش تبلیغات و احراز هویت اشاره کرد. همچنین بلاک چین همان فناوری است که در پس تقریباً تمامی رمزپول ها قرار دارد که بر اساس آن امکان نقل و انتقال توکن های دیجیتالی فراهم می شود.

با این حال اطلاعاتی که اکنون در این باره منتشر شده اند، بسیار محدود هستند، البته اعلام شده که هدف از این تصمیم تمرکز بر تسهیل پرداخت ها روی پلتفرم این شبکه اجتماعی با استفاده از رمزپول ها است.

مانند بسیاری از کمپانی های دیگر فیسبوک نیز قصد دارد از قدرت نفوذ فناوری بلاک چین [در میان افراد و کاربران] بهره ببرد. سخنگوی فیسبوک در این باره به خبرگزاری CNBC اعلام کرده که تیم جدید کوچکی در حال پیگیری کاربردهای مختلف [فناوری بلاکچین] هستند. بنا بر گزارش ها فیسبوک مطالعه روی بلاک چین را از حدود یک سال قبل آغاز کرده بود.

بنا بر اعلام منابع نا شناس به نظر می رسد در حال حاضر سال ها با ارائه بلاک چین و رمزپول از سوی فیسبوک فاصله داشته باشیم. همچنین بر اساس گزارشی، فیسبوک طرحی برای عرضه اولیه سکه رمزپول خود ندارد. عرضه اولیه روشی است که به واسطه آن سکه های مجازی بر اساس برنامه ریزی ها و زمان بندی های مشخص قبلی به تعدادی مشخص روانه بازار می شوند.

با توجه به تعداد بالای کاربران فیسبوک به نظر می رسد این تصمیم در صورت تحقق یک تغییر چشمگیر در زمینه خرید یا فروش محصولات در پلتفرم های این شبکه اجتماعی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی