ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپی می‌خواهد جادوانگی را برای انسان به ارمغان آورد

اخیراً یک استارتاپی متشکل از دانشجویان دانشگاه هاروارد امریکا، تحقیقاتی در زمینه‌ی جاودانگی بافت زنده انجام داده‌ و اکنون مدعی شده‌ که قادر است با دستکاری دی ان ای بدن جانوران، کاری کند که آنها ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اخیراً یک استارتاپی متشکل از دانشجویان دانشگاه هاروارد امریکا، تحقیقاتی در زمینه‌ی جاودانگی بافت زنده انجام داده‌ و اکنون مدعی شده‌ که قادر است با دستکاری دی ان ای بدن جانوران، کاری کند که آنها پیر نشده و حتی از سال‌های عمرشان کم بشود.

این شرکت باور دارد با پیشرفت آزمایشات این چنینی، بالاخره خواهند توانست این تغییر را در افراد نیز پیاده کرده و رویای جادوانگی را برای انسان به ارمغان آورد.

جادوانگی

این استارتاپ که Rejuvenate Bio نام دارد توسط «جورج چرچ» پیش از این توانسته به همین روش، عمر ارگانیسم‌ جانوری ساده‌ای نظیر کرم‌ و مگس‌ را دو برابر کرده و طول زندگیشان را پیشرفت دهد.

در پژوهش‌های قبلی این کمپانی نیز مشخص شده که ترزیق خون دستکاری ژنتیکی شده می‌تواند موش‌ها جوانتر از قبل کند.

چرچ در اینباره و هدف کمپانی خود می‌گوید:

«ما تا به حال آزمایشات زیادی روی موش‌ها انجام داده‌ایم و پس از این نیز روی سگ‌ها نیز کار خود را ادامه خواهیم داد تادر صورت موفقیت سراغ انسان برویم. هدف ما این است که بدن و مغز یک جواب ۲۲ ساله داشته باشیم اما ۱۳۰ سال سن داشته و از یک قرن تجربه بهره ببریم.»

تمامی اسناد و مدارک استارتاپ اشاره شده مخفی بوده و به صورت محرمانه طبقه بندی شده است اما نوشته‌های بدست آنمده نشان می‌دهد که این شرکت، در دانشگاه دام پزشگی  اقدام به دستکاری ژنتیکی روی چهار سگ نموده تا تحقیقات خود را به بک سرانجام واحد برساند.

جادوانگی

چرچ معتقد است حتی اگر دستکاری ژنیکی برای جوان سازی سلول‌های بدن انسان عملی نباشد باز می‌تواند کمک خوبی در پرورش حیوانات دیگر به شمار رود. باید گفت که به تازگی شرکت Rejuvenate ‌Bio یک کمک هزینه‌ی نقدی از ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا دریافت کرده تا بتواند در زمینه‌ی پرورش و ارتقای سطح سگ‌های ارتشی فعالیت کرده و عملکرد مناسبی از خود به جای گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمدی
    محمدی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عالیه ولی حیف نتیجه تحقیقات این گروه چه گروه های دیگه به عمر ما نمی ریسه حیف

  • مهدی خوانساری
    مهدی خوانساری | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    همینجوریش زمین داره از جمعیت میترکه، عمرمون دیگه چه نیازی هست دو برابر بشه،البته برای حیوانات و بحث انقراض خوبه

    • mahdi
      mahdi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      خیر ، خبر رسیده که نرخ متولد نوزادان به شدت کاهش یافته مثلا در ژاپن خانواده های کمی تمایل به بچه دار شدن رو دارند علاوه بر اون نرخ ازدواج هم بشدت کاهش یافته، اتفاقا همینطوری پیش بره زمین خالی از انسان میشه باور نداری خبر هارو مرور کن
      اگه این دستکاری ژنتیک برای انسان ها جواب بده می تونه نجات دهنده از این وضعیت هم باشه

    • agha
      agha | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      هر چیزی از طبیعت خارج شه خطرناکه

مطالب پیشنهادی