ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مادر ایلان ماسک فلسفه‌ی تربیتی خود را با والدین دیگر به اشتراک می‌گذارد

مِی ماسک یکی از مدل‌ها و متخصصین تغذیه معروف به شمار می‌رود که ۵۰ سال در این عرضه فعالیت کرده و عکسش روی جلد بسیاری از مجله‌ها نظیر تایم و نیویورک پست چاپ شده است. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

مِی ماسک یکی از مدل‌ها و متخصصین تغذیه معروف به شمار می‌رود که ۵۰ سال در این عرضه فعالیت کرده و عکسش روی جلد بسیاری از مجله‌ها نظیر تایم و نیویورک پست چاپ شده است. فراموش نکنید که او یک دستاورد بزرگ دیگر هم دارد؛ فرزندی تربیت کرده که به تنهایی توانسته، تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی را مدیریت کند. مادر ایلان ماسک در دورانی که والدین بیش از حد درگیر زندگی فرزندانشان شده و اجازهٔ انجام کاری را به آن‌ها نمی‌دادند، روش دیگری را برگزید و اجازه داد فرزندش به آزمایش پرداخته، اشتباه کرده، از آنها درس گرفته و شکوفا شود.

مادر ایلان ماسک در‌این باره می‌گوید:

«من به فرزندانم اجازه می‌دادم که هر کاری را دوست دارند و صلاح می‌دانند، امتحان کنند. تا زمانی که آنها باور داشتند کاری که می‌کنند، می‌تواند مفید باشد و تاثیر مثبتی در آینده‌‌ی آنها بگذارند، منعی برایشان وجود نداشت. من همیشه فکر می‌کردم آنها باید مثبت اندیش بوده و کارهایی که به ذهنشان می‌آمد را انجام دهند.»

ایلان ماسک از همان ابتدا کارآفرین بود

ایلان ماسک موفق شد تا با سرمایه‌گذاری در  X.com کار خود را آغاز کند. این شکرت بعد‌ها به پی‌پل تبدیل شد و ماسک موفق شد در سال ۲۰۰۲ کمپانی ای بِی را مجبور کند ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید شرکت ماسک پرداخت کند. پس از آن ایلان ماسک سعی کرد تا با به راه انداختن اسپیس اکس، سفر به فضا را یک دهم ارزانتر کرده و رویای فرود در کره‌ی ماه را برای انسان‌ها قابل دسترسی کند.

پس از آن نیز کمپانی خودرو‌های برقی تسلا را راه اندازی کرد که اکنون ارزشی معال ۵۸.۷ میلیارد دلار دارد. در این میان نیز وی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار دلار روی یک شرکت جدید به نام بورینگ کمپانی سعی کرد رویای ایجاد تونل زیر شهر‌های شلوغ، حمل ونقل سریع در آن و از بین رفتن ترافیک را به حقیقت تبدیل کند.

مشخص است که او از همان ابتدا به حرف مادرش گوش کرده و مثبت اندیشی خود را ادامه داده و در تمامی مباحثی که دوست داشته، فعالیت کرده است.

تماشا کنید: طرح اسپیس اکس برای سیستم حمل و نقل بین سیاره ای:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مدرسه های ما اوج خلاقیت کش هستند به طوری که دانش آموز حتی نمی تواند نظر متفاوت با نظر معلمش داشته باشه!
    همه فقط باید یک چیز بگویند و آن که در کتاب نوشته!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی