ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طرح هندی ها برای ناوگان پستی آمریکا؛ ساخت کامیونی برای غلبه بر یک اسطوره

سرویس پست ایالات متحده (USPS) برای جابجایی بسته های پستی از کامیون های جعبه مانندی به نام گرومن ال ال وی (Grumman LLV) استفاده می کند. این کامیون های سبک وزن و کم ارتفاع که ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰

سرویس پست ایالات متحده (USPS) برای جابجایی بسته های پستی از کامیون های جعبه مانندی به نام گرومن ال ال وی (Grumman LLV) استفاده می کند.
این کامیون های سبک وزن و کم ارتفاع که به داشتن لاستیک های باریک و چهره ای زشت معروف هستند از سال 1987 جایگزین خودروی جیپ دی جی در سرویس پست ایالات متحده شده و از آن زمان تاکنون مشغول به جابجایی بسته های پستی است.
تقریبا" همه متفق القول معتقد اند که کامیون های مذکور ظاهری دلنشین نداشته و گویا طراح آن ها تمامی تلاش خود را بکار برده که کوچکترین اهمیتی به زیبایی ندهد و ظاهری ناخوشایند و زشت را به مخاطب نشان دهد.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید گفته می شود این عدم زیبایی به دلیل طراحی بی نظیر و قوانین سودمندی است که طراح سعی کرده به آن ها پایبند بماند.
همین پایبندی به قوانین و توجه فوق العاده خاص طراح به سودمندی و کارایی بالایی گرومن ال ال وی سبب شده که کامیون فوق الذکر بیش از سی سال وسیله نقلیه مورد استفاده پست ایالات متحده باقی بماند.
حالا سرویس پستی ایالات متحده اعلام کرده است که قصد دارد این خودرو را بازنشسته کند و خودروی جدیدی را جایگزین آن کند. به این ترتیب ناوگان حمل و نقل پست در امریکا با بیش از 180 هزار وسیله نقلیه به یک هدف بسیار مناسب برای خودروسازان تبدیل شده است.
کمپانی های زیادی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند که یکی از آن ها کمپانی خودروسازی ماهیندرا (Mahindra) است.

این کمپانی هندی که فعالیت خود در صنعت خودروسازی را از سال 1945 آغاز کرده در ابتدا به مونتاژ خودروهای همگانی پرداخته و سپس به تولید و طراحی خودروهای سبک تجاری و تراکتورهای کشاورزی روی آورده و توانست در بازار جهانی به محبوبیت و فروش بالایی دست پیدا کند.
اوایل سال میلادی جاری بود که عکس های جاسوسی از نمونه اولیه ی کامیونی که این کمپانی به صورت خاص برای شرکت پست امریکا تولید کرده منتشر شد.
عکس های جاسوسی منتشر شده جدید در مقایسه با عکس های جاسوسی قبلی نشان می دهد که در طول چند ماه گذشته این نمونه اولیه تغییرات کوچکی را تجربه کرده است.
شاید برای شما جالب باشد بدانید که سرویس پست در امریکا بسیار فعال بوده و یکی از بزرگترین ناوگان های خودروهای ناوگانی در جهان را دارد.
بنابراین وسیله نقلیه ای که به عنوان کامیون بعدی مخصوص حمل بسته های پستی انتخاب می شود باید بتواند مشخصات زیادی را به خود اختصاص دهد.
کمپانی های خودروسازی خواستار همکاری با سرویس پست امریکا باید درنظر داشته باشند که یکی از مهم ترین فاکتورهای این شرکت برای انتخاب خودروی موردنیاز خود توانایی بالای کامیون های برای جابجایی بسته های پستی با سایز و حجم های مختلف است.
علاوه بر توانایی حمل و نقل انواع بسته ها، قابلیت اطمینان در جابجایی و همچنین قیمت پایین و آسان بودن تعمیر وسیله نقلیه نیز از دیگر عوامل مهم در این زمینه محسوب می شود.

احتمالا این کامیون نیز درست مثل گرومن ال ال وی ظاهری خوشایند در دید شما نداشته و به نظرتان چندان جذاب به نظر نمی رسد اما اگر شما هم مثل ماهیندرا برای بدست آوردن توجه یک سازمان خاص خودرویی را طراحی و تولید می کردید جذابیت را فدای کیفیت کرده و تمام تمرکز خود را بر روی کیفیت خودرو قرار می دادید.
در داخل کابین نمونه اولیه کامیون ماهیندرا چندین ویژگی مدرن مانند تهویه مطبوع، دکمه های مخصوص دنده و استارت و ایربگ (کیسه هوا) مخصوص راننده به چشم می خورد.
احتمالا قوای محرکه کامیون شامل یک موتور بنزینی یا توربودیزل 4 سیلندر خواهد بود.
هنوز اطلاعاتی در مورد پلتفرم و مشخصات فنی نمونه اولیه منتشر نشده است اما به احتمال زیاد پلت فرم مورد استفاده از پلتفرم گرومن ال ال وی جدیدتر خواهد بود.
کامیون فعلی سرویس پست امریکا از نسل اول پلتفرم Chevy S10 استفاده می کند.
به طور قطع خودروی فعلی یک شبه ناپدید نشده و USPS به دنبال پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای این خودرو است که بتواند چندین سال به صورت کارآمد و مفید پاسخگوی نیازهای این شرکت باشد.
باید در نظر گرفت که هر وسیله نقلیه ای پیش از تولید انبوه قطعا چندین اصلاح و تجدیدنظر در قطعات را تجربه خواهد کرد بنابراین انتظار می رود محصول نهایی هر کمپانی که انتخاب می شود تا رسیدن به تولید انبوه دچار تغییراتی شود.
گفته می شود که کامیون انتخابی باید بتواند حداقل تا پایان دهه میلادی پیش رو به عنوان وسیله نقلیه اصلی سرویس پست امریکا به خدمت رسانی مشغول باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    همینو بدن دست سایپا یه وانت ازش در میاره

مطالب پیشنهادی