ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ با حضور ۱۵۰ استارتاپ برگزار می‌شود

هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری موسوم به «اینوتکس ۲۰۱۸» از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار خواهد شد. پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۰

هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری موسوم به «اینوتکس ۲۰۱۸» از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار خواهد شد.

پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور به‌ عنوان متولی این رویداد بین‌المللی امسال با همراهی فعالان بخش خصوصی میزبان بیش از 350 مشارکت کننده از اجزای مختلف اکوسیستم استارتاپی از جمله استارتاپ ها و شرکت‌های فناور و دانش بنیان خواهد بود.

«اکبر قنبرپور»، دبیر هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس خبر داد که موضوع اصلی این رویداد «شهر هوشمند» خواهد بود و در همین رابطه گفت: «امسال این نمایشگاه با توجه ویژه به بحث مدیریت هوشمند انرژی، حمل و نقل هوشمند، اینترنت اشیا، زیرساختهای هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و البته محیط و محل زندگی هوشمند طراحی شده است

به گفته قنبرپور، کشورهای خارجی در این رویداد حضور خواهند داشت اما نکته مهم اینجاست که این هیات‌های تجاری از کشورهایی در این رویداد حضور پیدا می‌کنند که سطح فناوری آنها پایین‌تر از ایران است تا زمینه صادرات فناوری مهیا باشد.

دبیر اینوتکس ۲۰۱۸ در خصوص افراد و شرکت‌های حاضر در این رویداد گفت: «بیش از ۱۵۰ استارتاپ، ۵۰ مخترع، ۲۰ شرکت سرمایه گذاری، ۲۰ شتاب دهنده، ۴۰ سرمایه گذار فرشته کسب و کار و ۱۲۰ شرکت فناور در اینوتکس ۲۰۱۸ شرکت می‌کنند.»

اینوتکس در سال‌های گذشته صرفاً پذیرای شرکت‌های فناور بزرگ‌ بوده است اما از سال گذشته تغییر رویه داده و استارتاپ‌ها نیز در آن حضور دارند. به گفته قنبرپور، امسال استارتاپ‌ها به شکل گسترده‌تری در اینوتکس حاضر هستند. اما استارتاپ‌های باید دارای چه مشخصه‌ای برای حضور در این نمایشگاه‌ باشند؟ قنبرپور در گفتگو با دیجیاتو و در پاسخ به همین پرسش می‌گوید: «استارتاپ‌ها را دسته‌بندی کرده و ۳۰ درصد آنها را در حوزه شهر هوشمند قرار داده‌ایم. ۷۰ درصد بقیه عمومی هستند و باید در مراحل اولیه خود باشند. در واقع استارتاپ‌هایی که هنوز به سرمایه‌گذاری‌های کلان نیاز ندارند.»

این در حالیست که استارتاپ‌های بسیاری وجود دارند که در مراحل اولیه خود قرار دارند و قنبرپور نیز اذعان دارد که جایگاه ۱۵۰ استارتاپ در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸، کافی نیست:‌ «جایگاه برای ۱۵۰ استارتاپ قطعاً کم است و باید برای سال آینده تلاش کنیم تا فضای بزرگتری را فراهم کنیم. امسال نیز صرفاً محدودیت فضا باعث شده تا میزبان این تعداد استارتاپ باشیم.»

شاید اهداف آینده این نمایشگاه، این تصور را ایجاد کند که اینوتکس در نهایت می‌خواهد رقیبی برای الکام استارز شود. قنبرپور که ریاست مرکز فن بازار ملی ایران را نیز برعهده دارد در گفتگوی خود با دیجیاتو اشاره می‌کند که این دو نمایشگاه اگرچه در ظاهر شباهت‌هایی دارند، اما تفاوت‌های بزرگی هم دارند: «الکام استارز یک نمایشگاه و رقابت استارتاپی است. داستان اینوتکس متفاوت است چراکه ما یک نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فن‌آوری هستیم و به شکل اختصاصی این‌کار را می‌کنیم. اما الکام استارز بخشی از یک رویداد بزرگ است. من حس نمی‌کنم که قرار است جای همدیگر را بگیریم ولی ما تلاش می‌کنیم تا همه اجزا را کنار هم قرار دهیم.»

«رضا غیابی»، عضو اتاق فکر رویداد اینوتکس از حضور ارائه دهندگان زیرساخت به شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در اینوتکس خبر داد و آن زمانی برای خلق فرصت دانست: «در نمایشگاه امسال بخش مجزایی برای ارائه کنندگان زیرساخت از جمله اپراتورها، مرکز مالکیت معنوی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، فرابورس ایران، پلیس فتا و همه نهادهایی قانون‌گذار و فرادستی برای ارتباط با استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده و سعی داریم از این فرصت برای رشد و شکوفایی این کسب و کارها استفاده کنیم.»

«سید علی هزاوه»، مدیر مرکز شتابدهی نوآوری و عضو اتاق فکر اینوتکس نیز خبر داد که با برگزاری این رویداد، مردم و همه نهادهای جامعه با تحولاتی که در آینده پیش روی ایران قرار دارد و می‌تواند سبک زندگی، کسب‌وکار و به طور کلی اقتصاد ایران را تغییر دهد، آگاه و همسو می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • binam
    binam | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    و باز هم تهران! نمایشگاه کتاب: تهران. نمایشگاه آی‌تی: تهران. کار فنی: تهران. دانشگاه خوب: تهران. امکانات جدید: تهران. وزارت آ و ب و ج و د و …: همه تهران. … . مرگزگرایی داره نابودمون می‌کنه.

مطالب پیشنهادی