ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش های اپل برای تولید آلومینیوم سبز یک گام دیگر به موفقیت نزدیک شد

عمده محصولات اپ از جمله آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ از جنس آلومینیوم هستند و به همین خاطر این شرکت سهم قابل توجهی از آلومینیوم مصرفی دنیا را به خود اختصاص داده است. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

عمده محصولات اپ از جمله آیفون، آیپد، مک بوک و اپل واچ از جنس آلومینیوم هستند و به همین خاطر این شرکت سهم قابل توجهی از آلومینیوم مصرفی دنیا را به خود اختصاص داده است.

متاسفانه روش های مرسوم استخراج این فلز با تصاعد گازهای گلخانه ای همراه است و همین امر موجب شده که شرکت کالیفرنیایی همواره از سوی دوست داران محیط زیست مورد انتقاد قرار بگیرد. با این حال اینطور به نظر می رسد که اپل بالاخره راهی سبزتر برای ادامه روند تولید محصولات آلومینیومی اش پیدا کرده که در جریان آن به جای گازهای مخرب، اکسیژن تولید می گردد.

طبق بیانیه خبری تازه شرکت مورد بحث، چند سال پیش برایان لینک، جیم یورکو و کیث ساسمن از مهندسین آن تحقیقات تازه ای را برای پیدا کردن روش های سبزتر تولید آلومینیوم آغاز کردند و در همین راستا نیز شرکتی به نام Alcoa را تاسیس کردند که ابزارهای لازم برای این منظور را در اختیار داشت.

البته اگرچه این شرکت به روشی سبز برای این منظور دست یافته بود، اما آنها نیازمند شریکی بودند تا به ایده خود رنگ واقعیت داده و آن را به صورت تجاری در بیاورند. در همین نقطه بود که دیوید تیم، مازیار برومند و سین کاماکو از اعضای تیم توسعه اپل شرکتی به نام Rio Tinto را وارد این پروژه کردند.

آلومینیوم

حالا پیش بینی می شود که هر سه این شرکت ها با همیاری یکدیگر تکنولوژی ابداعی را به نقطه ای از پیشرفت برسانند که امکان تولید انبوه آلومینیوم به شیوه ای سبزتر را فراهم کند. متاسفانه پیشرفت در این زمینه نیازمند گذر زمان است و اپل پیش بینی کرده که حداقل تا سال ۲۰۲۴ میلادی امکان تجاری سازی این ایده فراهم می گردد.

تیم کوک مدیرعامل این شرکت اعلام نموده:

اپل مصمم است تکنولوژی های خوب برای زمین بسازد و تمام تلاشش را برای حفاظت از این سیاره و نگهداری از آن برای نسل های آینده انجام دهد. ما خرسندیم که حالا بخشی از این پروژه تازه هستیم و امید به آینده داریم تا بالاخره روزی بتوانید بدون ایجاد تصاعدات گلخانه ای در فرایند تولید محصولاتمان از آلومینویم در ساخت آنها کمک بگیریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فکر کردم رنگش سبزه

  • hosseinssp
    hosseinssp | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تا سال 2014؟!

مطالب پیشنهادی