ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افتتاح پروژه‌های جدید ارتباطات زیرساخت در راستای افزایش گذرگاه‌های بین‌المللی

شرکت ارتباطات زیرساخت امروز در حاشیه یک برنامه خبری از دو پروژه جدید «توسعه شبکه انتقال» موسوم به «تدبیر» و همچنین «توسعه دیتای بین‌الملل» تحت عنوان «IGW» رونمایی به عمل آورد که به گفته محمدجواد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۳

شرکت ارتباطات زیرساخت امروز در حاشیه یک برنامه خبری از دو پروژه جدید «توسعه شبکه انتقال» موسوم به «تدبیر» و همچنین «توسعه دیتای بین‌الملل» تحت عنوان «IGW» رونمایی به عمل آورد که به گفته محمدجواد آذری جهرمی، نقش اثربخشی در آینده اینترنت ایران خواهند داشت.

در این مراسم صادق عباسی شاهکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد که کار پروژه تدبیر از تیر ماه سال ۹۴ آغاز شده و حالا در ابتدای خرداد ۹۷ به بهره برداری می‌رسد. این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۸۷ میلیارد دلاری در حال به سرانجام رسیدن است و از سوی دیگر پروژه IGW از خرداد ۹۶ شروع شده و تا تیر ۹۷ پس از سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومانی به اتمام می‌رسد

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، دستاورد پروژه تدبیر، افزایش ظرفیت ترانزیت بین الملل کشور است که موجب افزایش درآمد ارزی خواهد شد. این پروژه همچنین سهم کشور از بازار ترانزیت منطقه را افزایش می‌دهد.

آذری جهرمی نیز در این رویداد خبر داد که این دو پروژه‌ به تمرکز زدایی از گذرگاه های بین المللی ایران کمک خواهند کرد. به گفته وزیر ارتباطات، در گذشته تمام ترافیک بین‌الملل از تهران عبور می‌کرد که باعث افت کیفیت و افزایش هزینه‌ها می‌شد. از سوی دیگر همین موضوع از نظر پدافندی مشکل‌ساز بود.

جهرمی البته اکنون می‌گوید که قطعی‌های اینترنت افزایش داشته‌اند اما به دلیل تمرکز زدایی از ورودی‌های اینترنت بین‌الملل، کاربران بسیار کمتر از گذشته با مشکل مواجه می‌شوند: «امروز ۷ گذرگاه بین الملل داریم. در صورتی که یکی از این نقاط از مدار خارج شود سایر گذرگاه‌ها جبران می کنند. اکنون قطعی‌های اینترنت بین الملل افزایش پیدا کرده اما در زندگی عادی مردم اختلالی مشهود نیست چراکه شبکه توزیع شده است. پروژه IGW جزیره های ۷ گانه گذرگاه های ایران را با ۴.۲ ترابیت به هم متصل می کند.»

جهرمی همچنین در این رویداد اعلام کرد که کسب‌وکارها به دلیل نوع استفاده از اینترنت بین‌الملل، هزینه‌های زیادی را می‌پردازند و این دو پروژه باعث می‌شوند تا شرکت‌های کوچک نیز اینترنت را با کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تر دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Salehpoor
    Mahdi Salehpoor | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فقط دو تا پاراگراف اول دو تا غلط داره. .یکی اینکه پروژه تدبیر، پروژه توسعه دیتای بین‌الملل‌ه نه پروژه شبکه انتقال.
    و دیگه اینکه هزینه پروژه اول 387 میلیارد دلار نیست و این رقم به تومان بوده.

مطالب پیشنهادی