ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن دیوار و شیپور
تکنولوژی

صدای شما: آگهی‌هایی که بدون اجازه صاحب آنها در دیوار و شیپور منتشر می‌شوند

آگهی کالای دست دومی یا املاکی را در اپلیکیشن دیوار ثبت می‌کنید و بعد از موفق‌آمیز بودن یا فروش نرفتن آن، آگهی را از سامانه حذف می‌کنید اما کماکان با تماس مشتریان روبرو می‌شوید. بعد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

آگهی کالای دست دومی یا املاکی را در اپلیکیشن دیوار ثبت می‌کنید و بعد از موفق‌آمیز بودن یا فروش نرفتن آن، آگهی را از سامانه حذف می‌کنید اما کماکان با تماس مشتریان روبرو می‌شوید. بعد از پرس‌وجو از تماس‌گیرندگان متوجه می‌شوید که آنها آگهی شما را در سایت و یا برنامه‌ای مشابه همچون رکاب و شیپور و... دیده‌اند در حالی که شما اصلا در این پلتفرم‌ها تبلیغی کار نکرده‌اید. اینجاست که متوجه می‌شوید آگهی شما بدون اجازه در سایت‌های دیگر هم انتشار یافته است. این فرایند ممکن است در همه اپلیکیشن‌ها رخ بدهد و آگهی شما از جایی به جای دیگر بدون اطلاعتان ثبت شود.

سامانه‌های ثبت رایگان آگهی یکی از مواردی هستند که در اکثر مواقع با خود مردم و نه شرکت‌ها و افراد حقوقی سروکار دارند و برخی گلایه‌های مردمی به دیجیاتو مبنی بر منتشر شدن آگهی‌هایشان بدون اطلاع قبلی به آنها در سامانه‌های مختلف باعث شد تا در این باره پیگیری کنیم. به‌نظر می‌رسد آگهی‌های املاک و اتومبیل دو موردی هستند که بیشتر از همه دچار این آفت می‌شوند.

«سعید حیدری»، از خوانندگان شیرازی دیجیاتو برایمان می‌نویسد: «به دلیل نوع شغلم، آگهی‌های متعدد فروش موبایل را در دیوار قرار می‌دهم. اما بعضی اوقات می‌بینم بعد از فروش گوشی و پاک کردن آگهی، باز هم افرادی در همین رابطه تماس می‌گیرند. زمانی که پیگیر شدم، فهمیدم که یک سایت دیگر آگهی من را در پلتفرم خود قرار داده و من هم هیچ دسترسی به حذف آگهی ندارم. به دلیل حجم تماس‌ها گاهی مجبور می‌شوم گوشی رو برای مدتی خاموش کنم.»

«ایمان مشعلچیان»، مدیر روابط عمومی دیوار در گفتگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که بارها با این مورد مشابه برخورد داشته‌اند و از این ماجرا آگاهی دارند که برخی آگهی‌ها بدون اجازه صاحبان آنها منتشر می‌شود:

«گاهی دلالان این کار را انجام می‌دهند و در کالاهایی چون اتوموبیل این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد. بعد از حذف کردن آگهی این مورد کم‌تر پیش می‌آید ولی در حقیقت ما نمی‌توانیم از نظر حقوقی این مساله را پیگیری کنیم، چراکه منع قانونی برای این کار وجود ندارد. این خود کاربران هستند که می‌توانند پیگیری حقوقی ماجرا را داشته باشند و شکایت کنند.»

دیوار و شیپور

بعد از مشاهده شدن چنین موردی کاربران برای تماس گرفتن با مجموعه دیوار هم مشکل دارند چرا که شماره‌ای برای تماس با پشتیبانی وجود ندارد. مشعلچیان اما خبر از پیگیری ایمیلی کاربران می‌دهد و می‌گوید که ایمیل‌های کاربران در ظرف کمتر از 20 دقیقه پاسخ داده می‌شوند.

از سوی دیگر «نوید ایران بهار»، مدیر روابط عمومی شیپور در گفتگو با دیجیاتو موضوع قرارگیری آگهی‌های دیوار در شیپور را تکذیب می‌کند و می‌گوید:

«ما حتی در روزها تازه فعالیت خود هیچ آگهی را از مجموعه دیگری کپی نکردیم و همواره تلاشمان بوده که با تبلیغات میدانی و مجازی و... جذب کاربر داشته باشیم و نه با آگهی‌های دیگران. اما از این قبیل اتفاقات به ما گزارش شده و حدسیاتی در این باره می‌زنیم که الزاما درست نیست ولی می‌تواند علت این اتفاق باشد.

در برخی مواقع آشنایان و دوستان طرف این خدمات را برای آنها انجام می‌دهند و در برخی مواقع عدم تسلط کافی کاربر روی مسائل امنیتی باعث می‌شود که این موضوع رخ بدهد. بسیاری از کاربرانی که با سامانه‌های ثبت آگهی کار می‌کنند از مردم معمولی و نه‌چندان آشنا با مسائل فنی هستند و برخی افراد با سواستفاده از آنها و گرفتن کد تاییدیه‌شان این کار را انجام می‌دهند.»

دیوار و شیپور

او مواردی چون املاک که از طرف مردم به دلالان برای فروش یا اجاره سپرده می‌شود را بیشترین نوع این جعل آگهی‌ها می‌داند:

«دلالان برای فروش زودتر و بهتر خانه‌ها و زمین‌ها دست به هر کاری از جمله پخش کردن آگهی در همه سایت‌های مشابه می‌زنند. البته سیستم کد تاییدیه‌ای که در شیپور وجود دارد باعث شده که هیچ‌گاه شخصی نتواند یک آگهی با شماره تماس جعلی درج کند ولی گاهی پیش می‌آید که این افراد به زیرکی شماره تماس شخص مالک خانه را در بین متون تبلیغ خود می‌نویسند و به علت حجم زیاد تعداد آگهی‌ها، بعد از فروش و موفق آمیز بودن آن یادشان می‌رود که آن را پاک کنند. این موضوع جدا از آگهی‌های املاک در تبلیغات فروش ماشین نیز به‌وفور به چشم می‌خورد.»

او تاکید دارد که اگر مردم با تماس‌های تلفنی مواجه شدند که افراد پشت خط خودشان را از مجموعه شیپور معرفی نموده و در صدد کسب اجازه برای منتشر کردن آگهی که در سایت دیگری درج شده برآمدند، سریعا این موضوع را به پشتیبانی تلفنی 24 ساعته شیپور اعلام نمایند.

دیوار و شیپور

مشکل درج آگهی بدون اطلاع قبلی صاحبین آنها فقط مختص به دیوار و شیپور نیست و سایت‌های مشابه دیگر را نیز در بر می‌گیرد، به نظر می‌رسد از نظر حقوقی و همچنین فنی کاری از دست این مجموعه‌ها ساخته نیست ولی هر دو گروه تاکید دارند که در صورت شکایت شخصی افراد تا حد امکان به آنها کمک می‌کنند تا شکواییه‌شان به سرانجام برسد.

صدای شما؛ بخشی جدید در دیجیاتو

شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی در چند سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند و تجربه کسب خدمات دیجیتالی در ایران اکنون قابل مقایسه با پنج سال پیش نیست. اما هنوز هم مشکلات کوچک و بزرگی در پیکر و ساختار شرکت‌ها وجود دارد که برای کاربران آزاردهنده هستند. گلایه‌های کوچک و بزرگ کاربران روزانه از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی به دست دیجیاتو می‌رسند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا بخش جدیدی تاسیس کنیم به نام «صدای شما» و همین گلایه‌ها را منعکس کنیم. 

در قسمت جدید، مشکلی که با شرکت‌های تکنولوژیک ایرانی داشته‌اید را بررسی می‌کنیم و تلاش داریم تا آن را به همان شرکت منتقل کرده و پاسخ آنها را نیز دریافت کنیم. تصور می‌کنیم این روند، به دور از سیاه‌نمایی می‌تواند در دراز مدت باعث کاهش نقایص شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی شود تا در نهایت همه بتوانیم تجربه کسب خدمات دیجیتالی بهتری داشته باشیم. 

شما هم می‌توانید گزارش‌های خود را برای دیجیاتو از طریق ایمیل seda[at]digiato.com ارسال کنید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • behnamn40
    behnamn40 | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    برای منم اتفاق افتاده که زنگ زدن و گفتن از شیپور تماس گرفتیم و اگه اجازه بدین آگهی تونو تو شیپورم بذاریم.

  • Amir67
    Amir67 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به نظرم بهترین راه اینکه وقتی تصویر های اجناس یا املاک را آپلود میکنند، برنامه یا سرور اتوماتیک تصاویر را واترمارک بزنه. یعنی نشان شیپور یا دیوار بیافته روی عکس ها. این میتونه تا حدی بازدارنده باشه. اگر دسترسی دارید این موضوع را به اون شرکت ها اطلاع رسانی کنید.

  • zhilevan
    zhilevan | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    @GTA زده از سوی دیگر «نوید ایران بهار»، مدیر روابط عمومی شیپور :)))) . فرق بین مدیر عامل و روابط عمومی کم نییست حاجی. من این اتفاق برام زمانیی افتاد که تو شیپور ییه آگهی پراید ثبت کردم سریع از یه جایی پیامک برام امد که میخوای فلان جا هم ثبت کنی. تو دیوار هم بارها آگهی ثبت کردم ولی کسی از شیپور زنگ نزده. به نظرم این متن یه مقدار شیطنت و بی انصافی در مورد شیپوره . شیپور یه سری چیزهاش بهتره. مثل زمان سریع تایید آگهی و ایین قابلیت جدید Saved Search که من قبلا خودم مجبور بودم بات بنویستم و به خودم الارم بدم.

  • GTA
    GTA | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مدیر عامل شیپور غلط کرد که دروغ گفت. من خودم یک بار از شیپور باهام تماس گرفتن و از من پرسیدن اشکالی نداره آگهی گوشیتونو از دیوار قرار بدیم توی شیپور. یا خودم برای یک پزشک کار می کردم که برداشته بود با پول دکتر دوای مردم یه سایت مثل دیوار ساخته بود! بعد حدود ده نفرو استخدام کرده بود تا براش از دیوار و شیپور کپی کنن و داخل سایتش بذارن که گوگل خوشبختانه متوجه شد و رتبه سایتشو پایین آورد. حتی بر می داشت پیام هارو تغییر می داد. اسمش هم بود kharid-foroosh که الان دیگه تعطیل کرده.

  • یاسری
    یاسری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اره درسته منم یه بار ماشین تو دیوار زدم بعد که اگهی هم پاک کردن هی زنگ میزدن همه هم از تهران درحالی که محل اگهیم کرمان بود از چنتا شون پرسیدم اگهیم کجا دیدن گفتن تو سایت در حالی که تو هیچ سایتی نزده بودم رفتم تو همون سایتا دیدم بله ماشینو خودشون تو سایتشون اگهی کردن تازه یکیشون زده معاوضه با ویلا توشمال اونجا فهمیدم چرا کلی ادم پیام میدان با ویلا فلان جا معاوضه میکین??

    • kamran naseri
      kamran naseri | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      او یک متوهم بود ، شمایی

مطالب پیشنهادی