ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین مادران در بازی های ویدیویی

مادر بودن بدون شک مهم ترین نقشی است که یک زن در طول زندگی آن را برعهده خواهد داشت. داستان زندگی تمام مادران پر است از فداکاری و محبت مثال زدنی برای رشد و حفاظت ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

مادر بودن بدون شک مهم ترین نقشی است که یک زن در طول زندگی آن را برعهده خواهد داشت. داستان زندگی تمام مادران پر است از فداکاری و محبت مثال زدنی برای رشد و حفاظت از فرزندانشان. در بسیاری از موارد بازی های ویدیویی برای انتقال مفاهیم احساسی گزینه خارق العاده ای محسوب می شوند و از همین جهت تاریخ این هنر همراه بوده با حضور مادران احساسی و مهربانی که لحظاتی فراموش نشدنی را برای ما رقم زده اند، به مناسبت روز جهانی مادر، مقاله سایت Twinfinite در مورد بهترین مادران بازی های ویدیویی را باهم می خوانیم.

Pokémon - Kangaskhan

در حالی که دیگر اعضای پوکمون ترجیح می دهند فرزندان خود را در یک جهان پر از خطر و موجودات وحشی رها کنند، ما روی شخصیتی تمرکز کرده ایم که در مواجهه با این موضوع، برخورد منطقی تری دارد. او به عنوان یک مامور ویژه برای مراقبت کردن شناخته می شود.

Kangaskhan برای محافظت از فرزند خود که تقریباً همیشه در کیسه او قرار دارد، تا حد جان مبارزه خواهد کرد و به سرعت جلوی کوچک ترین خطرات را نیز می گیرد. او حتی برای جلوگیری از اذیت شدن فرزند کوچکش به صورت ایستاده می خوابد. اگر تنها یک مادر در سری پوکمون قابل ستایش باشد، کسی جز Kangaskhan خجالتی و دوست داشتنی نیست.

Overwatch - Ana Amari

آنا یکی از موسسان اوورواچ به عنوان یک سازمان برای حفاظت از تهدیدات خطرناک برای جهان است. او مادر یکی دیگر از شخصیت های بازی یعنی فرح است و برای حفاظت از فرزندش که تنها عشق او محسوب می شود، از بازنشستگی خارج شده است.

به عنوان یک عضو اوورواچ، وظیفه او کمک به هم تیمی های خود برای حفظ سلامتی آن ها در طول مبارزه است. او مجهز به لوازمی است که به باز گرداندن سلامتی اعضای تیم کمک می کند. حتی سلاح او نیز به جای کشتن اهداف، تنها به آن ها آسیب رسانده یا وادار به تسلیم شدنشان می کند. این محبت و علاقه باعث می شود او یک مادر واقعی به حساب آید.

Borderlands - Mad Moxxi

نمی توان گفت که بدون حضور او، بوردرلندز چگونه می شد. او یکی از مبارزان Underdome و عضو سابق گروه Hodunk است. در حالی که مد به عنوان یک مبارزه اغواگر و خطرناک برای دشمنانش شناخته می شود، وقتی نوبت به فرزندانش می رسد، یکی از دلسوز ترین مادرانی است که در دنیای بازی های ویدیویی پیدا خواهید کرد.

مثلاً، برای نجات دخترش و جلوگیری از قربانی شدن او در گروه Hodunk، او وفاداری خود به این قبلیه را کنار گذاشت و رهبر آن ها را به قتل رساند و با دختر و پسرش زندگی جدیدی را شروع کرد.هر مادری که به خاطر زندگی بهتر فرزندانش حاضر به کشتن و خشونت علیه یک قبلیه خطرناک و بی رحم شد، قطعاً در این لیست جا خواهد داشت.

Suikoden Tactics - Yohn

یون شخصی از یک بعد دیگر جهان است که به طور ناخواسته به دنیای Suikoden Tactics وارد می شود. دنیایی که در آن او قادر به ارتباط برقرار کردن با افرادش نیست. پس از این اتفاق ناگوار، یون بدون هدف در سرتاسر این جهان سرگردان بود تا زمانی که با والتر به عنوان یکی از اعضای گارد امپراطوری ملاقات می کند، ملاقاتی که در نهایت منجر به تولد قهرمان بازی می شود.

متاسفانه، رابطه میان یون و والتر مخفی می ماند و کریل به عنوان قهرمان بازی هرگز متوجه نمی شود که مادر خونی او چه کسی بوده است.  حتی کریل مادرش را «حیوان خانگی» والتر خطاب می کند.

اما حتی پس از تمام این تمسخرها و بی احترامی هایی که توسط کریل به یون شد. عشق یون نسبت به فرزندش هیچوقت از بین نرفت. از محافظت از کریل در زمان جراحت گرفته تا کمک کردن به او در تمام ماموریت هایش، یون هرگز فرزندش را تنها نگذاشت. تعهد او به سلامت و آسایش پسرش حتی در مواجهه با آزار و اذیت هایی که شده، باعث می شود تا ما به یون افتخار کنیم.

ایدث فینچ - What Remains of Edith Finch

ایدث فینچ را می توان جوان ترین مادر این لیست دانست. در بازی، ایدث خانه خاندان قدیمی خود را بررسی می کند تا به راز های آخرین اعضای خانواده و نفرین قدرتمندی که خاندان فینچ را گرفتار کرده، دست یابد. دلیل این جست و جو در گذشته خانواده، این است که ایدث بتواند در رابطه با خانواده خود با پسرش صحبت کند.

در زمانی که ما کنترل او را در بازی برعهده داریم، او در بیست و دومین هفته بارداری به سر می برد. به عنوان آخرین بازمانده از خانواده فینچ و بعد از آن که مادرش را در 16 سالگی از دست داد، احساس وظیفه می کند تا اسرار خانواده را به اطلاع پسرش برساند تا او متوجه شود که خانواده فینچ چه بوده و از کجا آمده است. این تعهد به فرزنده متولد نشده، برای حضور در لیست ما کافی است.

Metal Gear - The Boss

باس یک چهره دیگر از مادر بودن است. زنی که در قالب سنتی نقش یک مادر قرار نمی گیرد. با توجه به این که یک قهرمان افسانه ای و رهبر گروهی از قاتلاین آموزش دیده است، انتظار می رود که او شخصیتی غیر متعارف باشد. در حالی که بیشتر مادران این لیست به خاطر استقامتشان در مواجهه با سختی ها شناخته شده اند، باس به مرگبار و خطرناک بودنش معروف است.

یکی از بزرگترین دستاورد های او، پرورش «بیگ باس» به عنوان یکی از قهرمان های اصلی سری متال گیر محسوب می شود. ایجاد سبک مبارزه با دست مختص به خود، مبارزه در جنگ نورماندی در حالی که فرزندی 9 ماهه را حامله بوده و به دنیا آوردن همان فرزند در میدان جنگ، جز کوچکی از توانایی ها و کارهای خارق العاده باس به شمار می رود.

همچنین او به عنوان مادر نیروهای ویژه شناخته می شود. وفاداری و محبت او نسبت به این گروه بسیار کمیاب بوده و حتی در صورتی که آن ها به دشمنان خونی باس تبدیل شوند، این حس در او از بین نخواهد رفت.

Wolfenstein II: The New Colossus - Zofia Blazkowicz

زوفیا مادر قهرمان سری مشهور ولفنشتاین و یکی از قوی ترین زنانی است که شما در بازی های ویدیویی با او ملاقات خواهید کرد. او زنی یهودی و همسر یک مرد خشن است و همزمان با نازی هایی که خواهان قتلش هستند نیز دست و پنجه نرم می کند.

او همچنین یک مادر فداکار است که از فرزند خود در مقابل هر خطری محافظت می کند. وقتی ویلیام به عنوان یک پسر جوان عاشق دختری سیاه پوست می شود، (اتفاقی که در قلمرو سفید پوستان عجیب محسوب می شود) او اجازه آسیب رساندن همسرش به ویلیام را نمی دهد و خود را در معرض خطر قرار داده تا پسرش سالم بماند.

حتی با وجود تمام سختی هایی که حکومت نازی بر زندگی او اعمال کرده است، زوفیا همچنان عشق خود را برای تنها پسر خود حفظ کرده تا نحوه زنده ماندن در جهانی که به نظر امیدی در آن دیده نمی شود را به ویلیام بیاموزد.

هر زمانی که پدر ویلیام به او آسیب رسانده است، زوفیا در آن موقعیت ظاهر شده تا چشمان سیاه و لبخند روی صورتش، به پسرش امید بدهد. پشتکار مثال زدنی زوفیا و حس امیدی که او دارد، در نهایت فرزندش را به قهرمانی برجسته تبدیل می کند.

Night in the Woods - Candy Borowski

اگر تنها  یک خصلت برای توصیف کندی وجود داشته باشد، آن واژه «صبر» است. به عنوان مادر شخصیت اصلی بازی Night in the Woods و در دنیای بی رحمانه ای این بازی، این یک معجزه محسوب می شود که کندی فرزندش را زنده نگه داشته است.

خانم بوروفسکی شخصیتی آرامی دارد و همیشه فرزندش را به مسیری درست هدایت می کند. در حالی که ممکن است بسیاری به خاطر ترسو بودن به او ایراد بگیرند، اما می دانیم که تصمیم گرفتن روی خشم و در این شرایط کار درستی نیست. بزرگ کردن دخترش در این شرایط مهارت مهمی است که بسیاری از آن بی بهره اند.

Ori and the Blind Forest - Naru

نارو شاید مادر خونی Ori به عنوان شخصیت اصلی بازی نیست اما نمی توان وصلت خونی را دلیل خوبی برای داشتن صفت مادر بودن دانست. نارو تنها در ده دقیقه ابتدایی بازی حضور دارد اما در همین مدت کوتاه نیز ارزشمندی های خود را ثابت می کند.

پس از آن که Ori را در جنگل، رها شده پیدا می کند،، بدون هیچ فکری او را به عنوان فرزند خود حساب کرده و به او بی قید و شرط عشق می ورزد. در آخرین لحظات زندگی اش، نارو تمام غذایش را به Ori می دهد و هیچ چیزی را برای خودش نگه نمی دارد. در نهایت نارو می میرد و فرزندش زنده می ماند تا یکی از احساسی ترین لحظات بازی های ویدیویی خلق شود.

Life Is Strange - Joyce Price

جویس مادر نوجوانی پرخاشگر است. همسر خود را از دست داده و در رستورانی در Arcadia Bay پیش خدمتی می کند. جویس با ویژگی مهربان بودنش شناخته می شود به طوری که بسیاری او را «مادر ما» خطاب می کنند. او حتی بعد از آن که همسرش را از دست داده و زندگی بر او سخت می شود، هنوز راهی برای لبخند زدن پیدا می کند.

توانایی بدون اندازه او برای حفظ آرامش و مثبت بودنش، تنها چیزی است که خانواده را سرجای خود نگه داشته. جویس با تمام ضربات زندگی مقابله کرده و از هر مشکل به عنوان درسی برای زندگی استفاده می کند. از همان اولین حضور جویس در Life is Strange بسیاری به شخصیتش علاقه مند شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آلما تو FEAR 3 هم یادتون رفت ! آخر بازی موزیک Mother از Danzig پخش میشه و مو به تن آدم سیخ میشه. این رو باید حتما میگفتین :(

    • شایان کرمی
      شایان کرمی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      راستش به نظر منم میتونست تو این لیست باشه ولی از اون جایی که مقاله ترجمه بود، نقطه نظر نویسنده اصلی لحاظ شده.

  • Reza Goodarzi
    Reza Goodarzi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دمت گرم شایان خان.

  • SaEkra12
    SaEkra12 | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مقاله عجیب و باحالی بود

مطالب پیشنهادی