ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سیارک ۲۰۱۰ WC9 پس از هشت سال، دوباره از نزدیکی زمین رد خواهد شد

بامداد پس فردا سیارک ۲۰۱۰ WC9 بالاخره پس از مد‌ت‌ ها از نزدیکی زمین رد خواهد شد. گزارش شده که این جرم آسمانی از فاصله‌ای معادل نصف مسافت زمین تا ماه، خواهد گذشت. این سیارک ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بامداد پس فردا سیارک ۲۰۱۰ WC9 بالاخره پس از مد‌ت‌ ها از نزدیکی زمین رد خواهد شد. گزارش شده که این جرم آسمانی از فاصله‌ای معادل نصف مسافت زمین تا ماه، خواهد گذشت. این سیارک که ۶۰ تا ۱۳۰ متر طول دارد با سرعتی معادل ۴۵۰۰۰ کلیومتر بر ساعت در حال حرکت است.

این سیارک ۸ سال پیش برای اولین بار توسط نقشه‌ برداری آسمانی کاتالینا در آریزونا پیدا شد و اخترشناسان موفق شدند حرکت آن را طی دو روز بررسی کنند. حال این سنگ آسمانی موفق شده که مدار حرکت خود را طی کرده و پس از ۸ سال به زمین بازگردد. سیارک ۲۰۱۰ WC9 در ساعت ۲:۳۵ چهارشنبه به نزدیکترین فاصله‌ی خود با زمین یعنی ۲۰۳ کیلومتری آن خواهد رسید.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی ناسا، این سیارک طی ۳۰۰ سال اخیر در چنین فاصله‌ی نزدیکی از زمین قرار نگرفته و پس فردا کمترین فاصله‌ را با سیاره‌ی ما خواهد داشت. بینندگان خواهند توانست این اتفاق را در اینترنت و رصد‌خانه‌ی Northolt لندن به صورت زنده تماشا کنند.

مسئولین این رصد خانه‌ قصد دارند رخداد مذکور را به صورت زنده روی صفحه‌‌ی خود در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک نیز قرار دهند اما با توجه به این که بسیاری از کاربران، پلتفرم یاد شده را ترک کرده‌اند، بعید به نظر می‌رسد کسی به تماشای آن در فیسبوک بنشیند.

پخش این اتفاق  کمتر از ۲۵ دقیقه زمان خواهد برد و از آنجایی که سنگ یاد شده سرعت بالایی دارد، گذر سیارک ۲۰۱۰ WC9 از نزدیکی زمین تنها چند دقیقه طول خواهد کشید. به گفته‌ی مسئولین پخش رویداد، تصاویر به نمایش درآمده هر ۵ ثانیه به روز رسانی خواهد شد و حرکت این جرم آسمانی تنها ۵ ثانیه یک بار به نمایش گذاشته خواهد شد. در همین حین دیتای ایزومتریک آن نیز جمع آوری شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

عبور یک شهاب سنگ از اتمسفر، آسمان میشیگان را روشن کرد [تماشا کنید]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی