ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی های با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G شاید در 2018 از راه برسند

در ماه های اخیر بسیاری از کمپانی ها خبر از عرضه گوشی های همراه با امکان پشتیبانی از فناوری 5G در سال 2019 داده اند. به تازگی  کوالکام اعلام کرده که گوشی های هوشمند بهره ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در ماه های اخیر بسیاری از کمپانی ها خبر از عرضه گوشی های همراه با امکان پشتیبانی از فناوری 5G در سال 2019 داده اند. به تازگی  کوالکام اعلام کرده که گوشی های هوشمند بهره مند از این فناوری ممکن است تا اواخر سال 2018 از راه برسند.

بسیاری از کمپانی ها خبر از اهداف خود برای ارائه تجهیزات با قابلیت پشتیبانی از 5G داده اند. به عنوان نمونه هواوی اعلام کرده در نیمه دوم سال 2019 مودم هات اسپات قابل حمل با امکان پشتیبانی از شبکه های مخابراتی 5G را معرفی می کند. همچنین این کمپانی قرار است اولین گوشی هوشمند بهره مند از این فناوری را در سه ماه سوم 2019 ارائه کند.

بنا بر گفته های «دورگا پراساد مالادی»، معاون ارشد کوالکام، شرکای تولید کننده تلاش می کنند اولین گوشی های هوشمند بهره مند از فناوری 5G را تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی کنند.

ایرانسل در سال 96 شبکه 5G را با موفقیت آزمایش کرده بود.

البته اصلی ترین اپراتورها نیز باید برای فراهم کردن خدمات 5G یا نسل پنجم شبکه های مخابراتی در سال جاری آماده باشند، تا امکان استفاده از آن برای کاربران محیا باشد. بنا برگفته های مالادی برخی از اپراتورها علاقه مندی خود به تجاری سازی این فناوری تا پیش از پایان سال جاری میلادی را اعلام کرده اند. مالادی در ادامه گفته که برای کمک به اپراتورها هر کاری از دست ما (کوالکام) بر آید برایشان انجام می دهیم.

بر اساس فناوری نسل پنجم شبکه های مخابراتی، اپراتورها قادر خواهند شد حداقل سرعت انتقال داده 2 تا 4 گیگابیت در ثانیه را به کاربران دارای دستگاه های سازگار ارائه دهند. فناوری 4G که در حال حاضر ارائه می شود، به سختی می تواند به مرز سرعت یک گیگابیت در ثانیه دست یابد.

مالادی اعتقاد دارد اتصال 5G به شدت کارهایی که با استفاده از اینترنت اشیا انجام می دهیم را متحول می کند. انتظار می رود پشتیبانی از این فناوری علاوه بر گوشی های هوشمند در لپتاپ های مبتنی بر چیپست های ARM و تجهیزات دیگر نیز تعبیه شود.

ایرانسل نیز با آزمایش فناوری مخابراتی 5G نشان داده که در راستای پیاده سازی تکنولوژی مذکور در کشورمان در آینده نه چندان دور مصمم است و به این ترتیب انتظار می رود گوشی های بهره مند از تجهیزات سازگار، پس از عرضه به بازارهای جهانی در ایران نیز قابل استفاده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • @pelakmeli
    @pelakmeli | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    کانال پلاک ملی رو تو سروش ببینید.

  • HyperHope
    HyperHope | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آخه منی که دارم بسته سه گیگ ماهیانه میگیرم به چه دردم میخوره که با چه سرعتی دانلود کنم آخه! این سرعت بالا به درد دولت و نهاد و سازمان ها میخوره ولی به درد مردم عادی فکر نمیکنم بخوره.

  • اردلان
    اردلان | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو مملکته ما 3G رو دارن به جای 4Gبه مردم قالب میکنن.
    فعلا داشتن 5G هیچ سودی برای دارنده ی گوشی توی ایران نداره

    • Reza
      Reza | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      دقیقا، در حد 3جی هم نیس

مطالب پیشنهادی