ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش سیم کارت های خارجی
تکنولوژی

مجوز فروش سیم کارت های خارجی در کشور صادر شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور مجوز فروش سیم کارت های خارجی در کشور خبر داد و در مورد اعطای این مجوز به شرکت‌های غیردولتی سخن گفت. این سازمان هدف از این کار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور مجوز فروش سیم کارت های خارجی در کشور خبر داد و در مورد اعطای این مجوز به شرکت‌های غیردولتی سخن گفت. این سازمان هدف از این کار را حمایت از حقوق مشترکین عنوان کرده و خبر داده که بعد از 4 سال توانسته مفاد آن را بالاخره تصویب کند.

جلسه 167 مورخ سی خرداد 1392 اولین زمزمه‌ها برای ضوابط و فروش سیم‌کارت‌های خروجی مطرح شد و حالا بعد از بررسی‌های متعدد به تصویب نهایی رسیده است، البته فروش سیم‌کارت‌های شبکه‌های ماهوارهای جزء خدمات موضوع این ضوابط نیست. به گفته این سازمان فروش سیم‌کارت‌هایی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌های نظیر ثریا، اینمارست و مانند این‌ها امکان ارایه خدمت دارند، همچنان ممنوع است.

فروش سیم کارت های خارجی

دارنده مجوز بر اساس خدمات موضوع مجوز می‌تواند نسبت به فروش سیم کارت های خارجی در داخل کشور اقدام کند. همچنین ارایه خدمات پشتیبانی و اطلاع‌رسانی مربوطه، طبق مفاد مصوبه شماره ۸ جلسه شماره ۱۶۷ کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی تا دو سال شمسی از تاریخ صدور در اختیار شخص دارنده مجوز خواهد بود. متقاضیان فروش سیم‌کارت خارجی باید از یک مجموعه غیردولتی باشند که البته شرکتشان در ایران به ثبت رسیده باشد. همچنین متقاضی باید برای صدور پروانه، موافقت ارایه کننده اصلی یا اعطای نمایندگی به متقاضی که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبداء رسیده است را به همراه نسخه ترجمه رسمی به سازمان ارایه کند.

در اعلامیه سازمان تنظیم مقررات موارد زیر ذکر شده است:

«دارنده مجوز باید کلیه مشخصات مشترکین حقیقی شامل کارت ملی (و یا مشخصات گذرنامه برای اتباع خارجی)، نشانی دقیق پستی، کدپستی و شماره تماس و مشخصات کامل ثبتی مشترکین حقوقی شامل شماره، محل و تاریخ ثبت،آدرس و کدپستی مرکز اصلی شرکت همچنین مشخصات کامل کارت ملی مدیرعامل و صاحبان امضاء مجاز شرکت (مطابق با مشخصات اشخاص حقیقی) را اخذ و ثبت و پس از رویت اصل مدارک شناسایی رسمی یک کپی از آن مدارک را از مشترک دریافت و قبض فروش رسمی با ذکر شماره تلفن به مشترک ارائه نماید. همچنین دارنده مجوز حق افشای هیچ یک از اطلاعات مربوط به مشترک (مانند نام، نشانی، شماره تلفن و …) را مگر به موجب دستور مراجع ذیصلاح در داخل کشور ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    متقاضیان فروش سیم کارت های خارجی باید از شرکتهای غیر دولتی و دارای ژن خوب و برتر باشن.

    این ژن خوب رو یادتون رفت بنویسین.

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سوال مهمی که پیش میاد اینه که آیا این سیم کارت ها روی گوشی هایی که رجیستر شده نیستند هم جواب میدن؟ احتمال زیاد جواب مثبت هست و طرح رجیستری برای این سیم کارت ها قابل ارائه نیست، پس اگر قیمت تماس معقولی داشته باشن میشه روشون به عنوان یک روش برای دور زدن رجیستر بشه ازش یاد کرد...

  • alizesta
    alizesta | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چ شرکتایی؟

  • SaEkra12
    SaEkra12 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فایده این کار چیه?

    • Ramin_Naderi
      Ramin_Naderi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      فایده این کار یکیش استفاده از خدمات سایت های تحریم کننده ایران مثل آمازون وب سرویس و موارد مشابه دیگه اس فایده بعدی مفید بودش برای مسافرته و مواردی که به جابجایی مربوط میشه خلاصه خلاصه در نظر بگیرید دیگه معلوم نیست این شماره مال یه ایرانیه

      • SaEkra12
        SaEkra12 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

        ممنون پس جالب میشه اگه درست اجرا شه

      • اردلان
        اردلان | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

        همیشه مردان بالانشین قدرت در ایران، نشون دادن که هر شرکت خارجی که میاد باید اول تمام اطلاعات و مجوزهایی که مسند نشینان قدرت در ایران میخوان، در اختیارشون بذارن.
        بعد قیمت رو مثل قیمت خودرو بالا میبرند که خودشون که واسطه هستن و هیچ کاری هم انجام نمیدن، بیشتر از شرکت اصلی صاحب امتیاز، درآمد کسب کنن.
        بالاخره اگه صرف نداشته باشه همچین کاری انجام نمی دادن.

مطالب پیشنهادی