ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چینی ها خودروهای با کیفیت تری نسبت به اروپایی ها تولید می کنند

کالاهای چینی به خصوص در ایران همواره به کیفیت پایین مشهور بوده اند. اگر چه از شدت این برداشت عمومی کاسته شده اما باید گفت که نگرش مشابهی نسبت به خودروهای تولید چین در جهان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

کالاهای چینی به خصوص در ایران همواره به کیفیت پایین مشهور بوده اند. اگر چه از شدت این برداشت عمومی کاسته شده اما باید گفت که نگرش مشابهی نسبت به خودروهای تولید چین در جهان وجود دارد. بسیاری بر این عقیده هستند که اتومبیل های مونتاژ شده در چین به لحاظ کیفیت ساخت بعد از نمونه های مونتاژی در اروپا و ایالات متحده قرار می گیرند.

china-made-volvo-s90-heading-to-europe (6)

با این حال آقای رابین پیج (Robin Page) معاون ارشد بخش طراحی ولوو نظر دیگری داشته و معتقد است که مدل های مونتاژ شده در کارخانه های چین می توانند حتی دارای کیفیت بهتری نسبت به مراکز تولید اصلی باشند.

آقای پیج در مصاحبه ای که با نشریه استرالیایی GoAuto داشته در این باره گفته:

همه درباره کیفیت [مدل های مونتاژی ولوو در چین] نگران بودند. اما به محض شروع تولید، کیفیت خودروها فراتر از نمونه های مشابه ساخته شده در اروپا بود.

china-made-volvo-s90-heading-to-europe (6)

وی دلیل این مساله را به بهره گیری بیش از حد از دستگاه ها و فرایندهای اتوماتیک در کارخانه های اروپایی نسبت می دهد. به اعتقاد آقای پیج در چین بخش اعظمی از مونتاژ توسط کارگران انجام می شود، به همین خاطر در کارخانه های موجود در این کشور کیفیت کار بالاتر بوده و امکان ایجاد تغییر در فرایندهای تولید در زمان سریع تری ممکن می شود.

china-made-volvo-s90-heading-to-europe (6)

آقای پیج در مصاحبه خود افزوده "میزان تفاوت در کیفیت چندان زیاد نیست، اما وقتی قرار باشد امتیازها و آمار و ارقام میانگین را با هم مقایسه کرد، باید گفت چینی ها واقعا خوب عمل می کنند."

china-made-volvo-s90-heading-to-europe (6)

از سال 2009 که مالکیت بخش تولید خودروهای سواری ولوو به کمپانی جیلی واگذار شده، این برند سوئدی به مونتاژ محصولات خود در کارخانه های چین و صادرات خودرو از این کشور به بازارهای هدف رو آورده است.

در حال حاضر برخی از مدل های S90 که در اروپا تردد می کنند، ساخت چین هستند. البته پیشتر نیز نسخه طویل تر S60 در این کشور پر جمعیت تولید شده و با صادرات به ایالات متحده در آنجا به فروش رسیده اند.

china-made-volvo-s90-heading-to-europe (6)

ولوو کیفیت محصولات تولیدی در چین را به حدی بالا می داند که قصد دارد مدل های الکتریکی خود را نیز در این کشور آسیایی تولید نموده و به دیگر قاره ها صادر کند.

china-made-volvo-s90-heading-to-europe (11)

ناگفته نماند ولوو تنها خودروسازی نیست که تولید مدل های مختلف خود را به دست چینی ها سپرده است. از آنجایی که پر جمعیت ترین کشور جهان، بزرگ ترین بازار خودرویی جهان نیز محسوب می شود، بیشتر خودروسازان مطرح حضوری پر رنگ در آن داشته و کارخانه های عظیمی را احداث کرده اند. بد نیست اشاره کنیم نسل آتی فورد فوکوس از چین به آمریکا صادر خواهد شد؛ ب ام و iX3 نیز دیگر مدلی است که ساخت چین خواهد بود.

bmw ix3

تردیدی در این وجود ندارد که چینی ها همانند دنیای دیجیتال در عرصه خودروسازی نیز با سرعت سرسام آوری در حال رشد و پیشرفت هستند. برای درک بهتر این سرعت و شتاب بالا کافی است نگاهی به روند تکامل خودروهای چینی در طول 10 سال گذشته داشته باشیم.

Tiggo evolution
تیگوی دیروز در برابر تیگوی امروز

با توجه به شرایط فعلی و درماندگی خودروسازان وطنی از طراحی و ارایه مدل های جدید، به نظر می رسد همکاری با چشم بادامی ها راهکاری اجتناب ناپذیر است. در این حالت شاید در سال های آینده فرزندانمان به مدل های امن و پیشرفته چینی دسترسی داشته باشند؛ البته اگر با این وضعیت آینده و فرزندی در کار باشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • میلادمفیدی
    میلادمفیدی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگر در آینده فرزندی در کار باشد !
    آفرین به صراحت و ظرافت قلم سعید علیپور عزیز و درود به دیجیاتو که اهل سانسور متن و کامنت ها نیست‌.

  • moradi
    moradi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا با این جمله حال کردم
    البته اگر با این وضعیت آینده و فرزندی در کار باشد!
    وقتی کشور را بدست عده ای قارتگر و دزد و بی وجدان بسپاریم بیش از این هم نباید انتظار داشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی